нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Няма успех без принадлежност

Снимка: Shutterstock

Една от основните нужни на хората е тази за принадлежност към нещо по-голямо от самите тях. Чувството за принадлежност е от съществено значение за емоционалното благополучие, като същевременно с това играе ролята на вътрешен мотиватор, които прави хората по-ангажирани. Иначе казано, то е ключова част от всеки успешен екип и организация.

Като се има предвид днешният бизнес климат, при който хората са разделени както от чисто географска гледна точка, така и по политически и културни признаци, изграждането на чувство за принадлежност става все по-трудно. Колкото и да е сложна да е тази задача, тя остава една от основните отговорности на лидера. Ето какво може да направите:

Създайте култура на приобщаване

Много често ние неволно и несъзнателно отблъскваме хората около нас. За да преборите този проблем, трябва да изградите и поддържате култура, която позволява на хора от различни социални и културни групи да могат да реализират пълния си потенциал и да бъдат приемани и ценени от колегите си. Приобщаващата култура гледа на различията като на позитив, а не недостатък.

Създайте култура на взаимно уважение

Когато фирмената култура на една компания поставя взаимното уважение на първо място, тя си гарантира, че нейните служители ще се подкрепят и ще вярват един на друг. Без да жертва индивидуалността на всеки член на екипа, този тип фирмена култура помага за изграждането на норми и неписани правила в работа, отговарящи на ценностите и мисията на компанията.

Създайте култура на принос

Когато хората имат чувството, че допринасят за успеха на компанията, че техните таланти и качества са ценени и че работата им в действителност има значение за другите, те осъзнават, че са част от нещо по-голямо от самите тях. Когато човек намира смисъл в работата си, всичко останало остава на заден план.

Създайте култура на безопасност

Най-добрият начин да стимулирате чувството за принадлежност на хората е като създадете среда, в която те могат да бъдат себе си без да се страхуват, че това може да им донесе някакви негативи. Важно е хората да могат да могат спокойно да изразяват своите мисли и идеи. Да могат не само да говорят, но и да бъдат чувани, дори когато грешат. Никой не може да изпитват чувство за принадлежност на място, където не се чувства в безопасност.

Създайте култура на признателност

Когато изразявате признателност и благодарност за  труда и усилията на вашите служители, вие градите принадлежност. Вие показвате на хората, че работата им не остава незабелязана, а това ги мотивира да дават най-доброто от себе си.

Създаването и поддържането на култура, насърчаваща чувството за принадлежност, никога не е лесно, но крайният резултат винаги си заслужава. Когато хората знаят, че са част от нещо по-голямо и че приносът им има реално значение, възможностите са безгранични.

...........................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

още по темата
още от Мениджмънт