Вредният хибриден модел

Вредният хибриден модел

Вредният хибриден модел

Работата от разстояние няма да изчезне след пандемията, но много компании все още не са съвсем наясно как да я внедрят в ежедневния си модел на работа.  

За много работодатели отговорът е чрез въвеждането на хибридна форма на работа, който комбинира дистанционната работа и тази от офиса. Според скорошно проучване цели 83% от работниците в САЩ гледат на хибридния модел като на оптималния подход към работата в ерата след COVID-19​.

Въвеждането и поддържането на устойчива хибридна култура на работна обаче може да се окаже не леко предизвикателство. Както отбелязва главният изпълнителен директор и основател на FlexJobs Сара Сътън, преминаването към хибридния режим на работа изисква внимателно планиране и изпълнение. „В основата на успешните дистанционни и хибридни работни места са лидери, които полагат целенасочени усилия за ефективното изпълнение на тези модели на работа“, казва тя.

Според изследване на McKinsey, 9 от 10 компании казват, че планират да възприемат хибриден работен модел, но 68 % тях все още нямат подробен план за въвеждане на този режим.

Докато все повече компании правят опити за въвеждане на хибриден модел на работа, изключително важно е служителите да бъдат запознати с предупредителните знаци, характерни за токсичната хибридна среда. От FlexJobs са идентифицирали няколко червени знамена, на които работниците трябва да обърнат специално внимание:

Липса на реален план

Взимането на решения в движение не е реалистичен вариант, когото става въпрос за създаване на добре функционираща и справедлива хибридна работна среда. Ако компанията не изглежда ангажирана с поемането на нужните действия за интегриране на екипите, които работят от разстояние и тези, които работят от офиса, или пък с израждането на равнопоставеност между двата типа служители, то е малко вероятно тази компания да успее да създаде справедливо и ефективно хибридно място.

Никой висш мениджър не работи дистанционно

Компанията, която наистина цени работата от разстояние, се разпознава по това, че има работници от всички нива на йерархията, които изпълняват задълженията си от вкъщи, включително мениджъри от най-високите ръководни равнища. Ако дистанционната работа е нещо, от което могат да се възползват само хората от по-ниските етажи, докато всички висшестоящи мениджъри продължават да работят от офиса, то логичният извод е, че работещите от разстояние служители няма да получат шанса да се изкачат по корпоративната стълбица.

Не се дава приоритет на инструментите за дигитална комуникация

При хибридната форма на работа, както и при дистанционната, хората не водят спонтанни и непредвидени разговори, което ги поставя в неравностойно положение спрямо техните колеги, предпочитащи да работят в офиса. Има обаче много средства за комуникация, които могат да помогнат за запълване на пропуските, които работещите от разстояние трупат. Ако обаче компанията не инвестира във внедряването на дигитални инструменти и обученията за тяхното ефективно използване, разминаванията в информацията, която получава едната група от служители в сравнение с другата, могат да станат огромни.

Похвалите и наградите остават само за офиса

Ключова част от изграждането на успешна фирмената култура е провеждането на чествания за добре свършената работа, както и даването на похвали и награди, които да покажат на служителите, че са ценени. Когато става въпрос за хибриден модел на работа, червеният флаг е в това, че тези неща се случват само на територията на офиса и че мениджърите не полагат усилия, за да приобщят работещите от разстояние. С помощта на платформи като Zoom лесно може да изразите благодарност за работата на ваш служител, така че това да бъде видяно от всички членове на екипа.

Липса на пътека за кариерно развитие

Ако пътеките за професионално развитие за дистанционните работници са по-неясни и сложни за разбиране в сравнение с тези на работещите от офиса, включително по отношение на възможностите за повишение или увеличение на заплатата, имате сериозен проблем. Ако изглежда, че възможностите за растеж и придобиване на нови умения и познания са на разположение само на служителите от офиса, то това е знак, че хибридната работна среда, създадена от компанията, всъщност не отдава еднакво внимание на всички работници и дискриминира срещу хората, предпочитащи работата от разстояние. Тези хора не се разглеждат като част от по-големия стратегически план на компанията.

................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ