Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Здравословните удоволствия

123

Снимка: Shutterstock

С въздишка на облекчение можем да научим, че по-голяма част от нашите "лоши" навици всъщност изобщо не са вредни и не е необходимо да се лишаваме от тези малки удоволствия. Много от тях дори може да ни донесат ползи за здравето: да отнемат меланхолия или да прогонят болест. 

Експертите от списание "Health" са установили няколко полезни "лоши" навици. Например: 

1: Да подремнем за час - два.

Експертите са единодушни че дрямката е полезна. Тя дава отдих, ободрява, добавя енергия, укрепва имунната система, подобрява паметта и дори помага да останете слаби. Намаленото количествот сън е "престъпление" по отношение на тялото. Липсата на сън прави взимането на важни решения по-трудно и увеличава риска от развитие на депресия.

Ник Голдбърг, медицински директор на програмата на Университета на Ню Йорк "Langome Women's Heart" казва, че липсата на сън се свързва също с хипертония, както и други много рискови фактори за сърдечно-съдови заболявания.

2: Да почиваме.

Малко почивка облекчава стреса и намалява риска от сърдечни заболявания. Ето защо ден почивка се равнява на ден психично здраве. Почивката ще допринесе и за подобряване на творческото ви мислене.

Колко дни прекарваме в почивка няма такова голямо значение. Според едно скорошно проучване, усещането за щастие идва още в навечерието на уикенда. Самото очакване и планиране е по-сладко от самата почивка. Затова експертите съветват, че е по-добре да се почива на "части" няколко пъти в годината, а не да се взима една голяма и дълга почивка.

още от Наука и здраве
20
Понеделник
Май