Ученици и студенти разработиха нови модели за справяне с функционалната неграмотност

Ученици и студенти разработиха нови модели за справяне с функционалната неграмотност

Ученици и студенти разработиха нови модели за справяне с функционалната неграмотност

Въвеждане на теоретико-практически модел на обучение с фокус върху приемствеността (проектът „ДАСКАЛme“ на отбор „София – Пловдив“) и мобилни платформи за обучение, които „стъпват“ върху вече съществуващи технологии (проектът „Решение 2.0“ на отбор „Радо“) са двете идеи, които журито отличи в иновационния лагер за ученици и студенти – Telelink Learning Camp. Той беше организиран от Телелинк и дъщерното дружество на JA България The Edge: R&BD.

30 ученици последна година от професионални гимназии и студенти от различни специалности бяха предизвикани да потърсят решение в продължение на два дни на проблема с ниското ниво на функционална грамотност в българските училища, а шестима ментори от екипа на Телелинк ги подкрепиха в процеса и им помогнаха в намирането на най-работещи решения.

Жури в състав Таня Михайлова, заместник-министър на образованието и науката, Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA Bulgaria, и Иво Русев, търговски директор в Телелинк, оцениха шестте екипа, работили по идеята за преодоляване на проблема с ниското ниво на функционална грамотност (което граничи с неграмотност), водейки се от критериите за приложимост, ефективност и устойчивост на предложеното решение.

Смятам, че това, което правите два дни, е много сериозен пример - енергията ви, желанието, хъса, с който сте работили. Образованието е национална кауза и ако искаме да се гордеем като общество, то трябва да заразим максимален брой хора с вашия ентусиазъм. Иска ми се да подкрепим идеи, които да имат реално въздействие и които да осъществим ръка за ръка с Министерството на образованието и науката“, заяви Любомир Минчев, основател и главен изпълнителен директор на Телелинк.

Живеем във време на промяна, но истинската промяна се случва чрез образованието. Времената са такива, че трябва да се научим да учим, но и да адаптираме информация, за да откриваме решения.“, коментира и зам.министър Таня Михайлова.

Двата печеливши отбора ще доразвият идеите си съвместно и ще излязат с единно предложение, което организаторите планират да предложат за пилотно тестване в училище от мрежата на JA Bulgaria.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ