Датският колеж в София с нова форма на обучение

Датският колеж в София с нова форма на обучение

Датският колеж в София с нова форма на обучение

Всеки наш студент може да избира личен ментор, който да улесни придобиването на диплома за професионален бакалавър по маркетинг или предприемачество, споделя доц. д-р Ана Хубанова, директор на висшето училище

- Госпожо Хубанова, какво представлява новата форма на обучение MTM Digital, която Датският колеж предлага за първи път през новата учебна година?

- "МТМ Колеж София" (по-известен като Датски колеж) предлага три форми на обучение: редовна, задочна (традиционна, каквато се предлага в нашите висши училища от много години) и задочна алтернативна. За разлика от традиционната задочна, алтернативната форма дава на студентите възможност да посещават занятия в края на седмицата и да изпълняват работните си задължения, без да ползват отпуск. Известно е, че работодателите вече не са задължени да дават отпуск за занятия на работещите при тях студенти. Алтернативната форма се практикува само в нашето висше училище. Като резултат от успешно приключил проект за електронно обучение имаме разработени пълен обем учебници по всички дисциплини от нашия учебен план. Използваме тази възможност и изготвихме нова концепция за нова форма на обучение, която наричаме МТМ Digital. Обучаващите се може да посещават занятия, но може да ползват и дистанционно обучение. Най-значимият момент тук е, че всеки студент има определен ментор, чиито задължения към студента са разписани подробно.

- Каква е ролята на ментора в MTM Digital и как съдейства за изпълнението на индивидуалните учебни планове?

- Менторът обслужва всички контакти на студента - академични и административни. Темата за менторството е много актуална за нас. Наш преподавател ще се обучава във Великобритания 3 месеца и ще може да проведе курс за всички наши колеги. До края на септември т.г. всички ментори ще бъдат подготвени. Силно се надяваме тази форма да помогне за ново качество на учебния процес. От новата учебна година всеки нов студент при нас ще има възможността да избере личен ментор, на когото по всяко време ще може да се обади или пише, за да поиска допълнително информация за учебна дисциплина, да посочи кога е удобно да се яви на изпит, да даде обратна връзка и пр.

- Как е организиран приемът и за кои студенти е най-подходящо дистанционното алтернативно обучение?

- Кандидатстудентската кампания стартира при нас от 1 май и ще продължи до 1 септември. За прием е необходимо да получим копия от два документа - свидетелство за раждане и диплома за завършено средно образование. Необходимо е и да се положи тест, за който не е нужна подготовка, както и интервю с представител на колежа. За работещите кандидати най-подходящи форми са традиционно задочно, алтернативно и новата форма MTM Digital. В сайта на колежа има актувани контакти за връзка с нас, а и аз съм на разположение. Вратата на кабинета ми е винаги отворена.

- Каква е продължителността на обучението и каква диплома ще получат студентите?

- Продължителността на следването при нас е 3 години. Ние сме единственото икономическо висше училище, което предлага тази продължителност и академична степен "професионален бакалавър". Дипломата, която издаваме, е придружена с европейско приложение. От тази година нашите дипломи се признават в Руската федерация. Дипломата дава възможност да се продължи обучението в магистърска програма. Колежът има такава програма съгласно договорни условия с Пловдивския университет "Паисий Хилендарски".

- Какви възможности дава "професионалният бакалавър" и какво показват наблюденията ви за кариерната реализация на вашите студенти?

- Oколо 80% от студентите в нашето училище имат вече сериозна кариерна реализация, професионален опит. Учат при нас, за да осъвременят знания или да придобият нови. Дипломата, която получават, в редки случаи допринася или е необходима за тяхната кариерна реализация. Мотивът кариерна реализация беше актуален в първите десет-петнадесет години от почти 30-годишното съществуване на колежа. Щастливи сме, че нашето образование и диплома допринесоха за израстването на нашите випускници. Примерите за изключителна реализация са много.

Студентите ни участват ежегодно в европейско изследване, наречено "Студентски барометър". Чрез анкета студентите са питани за техните предпочитания и очаквания относно бъдещата им кариера, удовлетворението им от училището и атрактивността на бъдещите работодатели. Резултатите показват, че нашите студенти притежават богат професионален опит и атрактивни "меки умения", а личностната си реализация поставят преди печеленето на много пари. Държат на академичната репутация на училището, но имат предпочитание за висока репутация на работодателите. Висока оценка от тяхна страна получават достъпността и готовността за помощ от страна на преподавателите. След завършване 54% твърдят, че благодарение на полученото образование се чувстват много по-подготвени за професионалната си кариера.

- Коя е голямата разлика да учиш маркетинг или предприемачество в държавен университет и съответно при вас - в специализиран частен колеж?

- Има голяма разлика наистина. Това се отчита и от членове на експертни групи на Националната агенция за оценяване и акредитация в неофициалните разговори. Ние сме много по-динамични, когато става въпрос за промени, а промените са най-постоянното нещо. Всяко начинание, от какъвто и да е характер, при нас има бърза реализация, докато в големия университет минава през бюрократична процедура. Бюрокрацията никак не е чужда на академизма. В същото време маркетингът е особено динамична концепция. Всеки ден има някаква нова версия, за която студентите незабавно трябва да се информират. Особено успешни при нас са майсторските класове, както и участието на лектори работодатели в последния семестър на следването.

- За повече от 25 години от създаването на колежа с какво вие като директор и преподавателите във висшето училище не допуснахте компромис?

- Истина е, че не ни се налага често да правим компромиси. Опазихме чист колежа от корупционни практики на дребно и всички знаят това. Моралът ни е такъв, че за мен, за преподавателите, за служителите не е тегоба да съхраним изискванията за почтеност и особено честността. Никога не заблуждаваме студентите си за каквото и да е.

ВЕНЦИСЛАВ САВОВ, СНИМКИ ЮЛИЯН ДОНОВ

***

КОЛЕЖ ПО МЕНИДЖМЪНТ, ТЪРГОВИЯ И МАРКЕТИНГ В СОФИЯ

Датският колеж предлага две специалности - по маркетинг и предприемачество. Обучението е тригодишно, а студентите завършват образователно-квалификационната степен "професионален бакалавър". След което могат да продължат обучението си за магистри. Приемът става с тест, за който не е необходима предварителна подготовка. Семестриалните такси са средно 870 лв. Обучението е гъвкаво, модерно и насочено към практиката.

ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ И ПАРТНЬОРСТВО СЪС СОФТУНИ

Студентите може да избират между редовна форма на обучение, задочна (петък и събота), задочно алтернативна (неделя и понеделник) и онлайн. Колежът е официален партньор на СофтУни от 2014 г., като предлага съвместна образователна програма по e-предприемачество, в края на която се придобива диплома за висше образование. През целия период обучаващите се се възползват от всички права на редовни студенти, мобилност по програма "Еразъм+", участие във форуми и майсторски класове, проект "Студентски стипендии" и др.

От средата на 2017 г. "МТМ Колеж София" смени адреса си и вече се намира в "Бизнес Център Прима" на ул. "Софийски герой" №1; 5. етаж - администрация и управление; 9. етаж - библиотека, езикови и компютърни кабинети; 11. етаж - учебни зали и лаборатории. За повече информация www.mtmcollege.org, info@mtmcollege.bg, 02/445 61 48; 0889 869 400

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ