Дни преди старта на тол системата едва 1/10 от автобусите имат бордови устройства

Дни преди старта на тол системата едва 1/10 от автобусите имат бордови устройства

Дни преди старта на тол системата едва 1/10 от автобусите имат бордови устройства

„Една десета от общия брой лицензирани превозни средства са оборудвани с бордови устройства за тол системата. Дори да прием всички условия, технически е невъзможно до 1 март, когато системата ще стартира, да оборудваме 70 000 превозни средства. Надявам се да постигнем прилагане на един смесен вариант на системата в рамките на някакъв преходен период“. Това обяви пред БНР Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.

Днес транспортният бранш се събира за финално решаване на проблемите с тол системата. На срещата са поканени представители на джипиес доставчиците на услугата, на АПИ, на доставчиците на бордовите устройства, на МРРБ.

Според Милтенова, допълнителната такса за обслужване на бордовите устройства за тол системата е една от пречките, пред които се изправя транспортният бранш.

„В дефиницията за обслужване на тази такса попадат елементи от обслужването на тол системата, за която АПИ ще заплаща 7% на доставчиците, на които е възложила да събира средствата по системата и да я обслужва. Доставчиците могат да ни предоставят възможност за наемане на устройството или закупуване. Нямаме нито едно от тези две условия, а само условие за месечен абонамент“, оплака се Милтенова.

Магдалена Милтенова уточни, че таксата за тези устройства, която им се предлага, е между 15 и 16 лева без ДДС.

„Предлагаме доставчиците да спазят договора с АПИ, тъй като той не предоставя възможност за събиране на допълнителни такси, а възможност за отдаване под наем или закупуване на съответното бордово устройство. Трябва да ба бъде решен и въпросът с джипиес тракерите“, допълва председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ