Facebook с нов подход към фалшивите новини

Facebook с нов подход към фалшивите новини

Facebook с нов подход към фалшивите новини

Американският интернет гигант Facebook вече няма да използва червените маркери(Disputed Flags), с които досега бяха обозначавани  новини, съдържащи съмнителна информация, съобщава Би Би Си.

През 2016 година сайтът започна да показва обозначава с тага „оспорена“(disputed) всяка публикация, която се категоризираше като фалшива новина, от външни партньори, като сайтовете за проверяване на факти Snopes, PolitiFact и FactCheck.

Въпреки това, от компанията заявиха, че този подход не е постигнал резултатите, на които са се надявали и че проучванията показват, че червените маркери са допринесли за затвърждаването на дълбоко вкоренените вярвания на хората, които се доверяват на фалшивите новини.  

Вместо това, компанията ще започне да показва „свързани публикации“(related articles), които да дадат допълнителна информация по темата или да оспорят предполагаемата фалшива новина.

„Използването на безпристрастен език ни помага да изграждаме продукти, които достигат до хора с различни гледни точки“, казват от Facebook.

„Веднага щом научим, че дадена статия е била оспорена от нашите партньори, които проверяват фактите, незабавно изпращаме известие на хората, които са я споделили“, добавят от компанията.

 Много от критиците на социалните мрежи твърдят, че те трябва да бъдат подложени на по-строги регулации, ако не успеят да се справят с разпространението на дезинформация и пропаганда. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ