Google и Facebook ще маркират надеждните източници на информация

Google и Facebook ще маркират надеждните източници на информация

Интернет гигантите Google и Facebook се включиха в инициативата „Проект Доверие" (Trust Project), която ще се бори срещу разпространението на фалшивите новини и дезинформацията в интернет пространството, съобщава USA Today.

За целта всяка интернет платформа, която участва в инициативата, ще започне да използва така наречените „индикатори за доверие“, които ще бъдат прибавяни към материали с доказан произход, отговарящи на критериите за етичност и прозрачност.

Facebook ще добави индикаторите за доверие в информационния „бутон“ обозначен с иконката "i", видима в новинарския поток на социалната мрежа. Това ще позволи на потребителите да видят допълнителна информация за медиите и за начина, по който те отразяват новините.

„Вярваме, че като помагаме на хората да получат достъп до тази контекстуална информация, ние им даваме шанс да преценят дали статиите са от издание, на което може да се доверят и дали самата история е надеждна.“, заяви продуктовия мениджър на Facebook Андрю Анкър.

Google търси начини да използва индикаторите до „материали, които могат да се появят в Google News, Google Search и други услуги на компанията, в които могат да бъдат намерени новини“, казва Джеф Чанг, продуктовият мениджър, отговарящ за търсачката на Google.

Освен Google и Facebook, в инициативата участват още Microsoft, Twitter и около 75 медийни организации от цял свят.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Reuters: Разговорите между Путин и Зеленски може да се проведат в Унгария
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Хамас е приела споразумението за прекратяване на огъня в Газа
Времето: Жълт код за обилни валежи в 12 области в страната
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите