И такса „нищо” се появи в заведение в Харманли

И такса „нищо” се появи в заведение в Харманли

И такса „нищо” се появи в заведение в Харманли

За нов абсурден случай е била оведомена Комисията за защита на потребителите. В касов бон в заведение в Харманли е е била включена такса „нищо” в размер на 5 лв. Тя се начислява на клиент за престой от един час без консумация.

Според председателя на КЗП Димитър Маргаритов това е нарушение, тъй като услугата не е предвидена в менюто, а законът изисква предлаганото в заведението да се описва там.

По думите му изключително редки са случаите на начисляване на такси от типа – „празен стол”, „празна чиния”, „желание на клиента” и т.н. „Имаше няколко случаи, в които търговци се опитваха некоректно да заблуждават своите клиенти, че дължат определени суми за неща, които по-скоро бяха измислени”, добави Маргаритов в ефира на Нова телевизия.

Около 2500 проверки в търговски и туристически обекти по Черноморието е извършила Комисията за защита на потребителите от началото на летния сезон. Съставени са 150-160 акта за нарушения като основното е несъвпадение между обещаното и предоставеното в заведения и хотели. Такива са и най-честите сигнали от туристи.

Има и оплаквания от неизрядни отношение между търговци, които могат да повлияят на почивката на потребителите. „Миналата седмица имахме доста тежък случай – поради неуредени отношение между туроператор и хотелиер на група туристи от около 200 души първоначално беше отказано настаняване в хотела. Намесихме се ние, министърът на туризма и успяхме да направим така, че в крайна сметка тези неуредени отношения да не попречат на туристите да бъдат настанени. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ