Какви са правата ни при отмяна на пакетно пътуване или ученически лагери

Какви са правата ни при отмяна на пакетно пътуване или ученически лагери

Какви са правата ни при отмяна на пакетно пътуване или ученически лагери

Разпространението на коронавируса засяга все повече области от живота ни през последните няколко дни, дори седмици. У нас, както и в други страни по света вече наложиха редица рестрикции, масово се отменят културни и спортни прояви, а туристите все по-често трябва да отменят резервациите си за дестинации, засегнати от новия вирус. Какви са правата на пътниците при индивидуални резервации на хотелско настаняване и закупени самолетни билети, припомнят от Комисията за защита на потребителите в писмо до медиите.

„Сега сме в извънредна ситуация, която към момента се усложнява, но нека да си дадем сметка, че тя все пак е временна и оттам да тръгне разумното разсъждение какви са правата ни като потребители и как да ги реализираме", обяснява председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

По повод отмяната на ученически лагери и зелени училища от КЗП твърдят, че ако е предвидено те да се провеждат в учебно време, родителите, заплатили някакви суми, имат право да ги получат обратно. И отбелязват, че засега не се усеща някаква сериозна динамика в потребителското поведение от гледна точка на покупки в търговската мрежа или пътувания в страната.

Относно възможен отказ от пакетно пътуване в Италия и получаване на заплатената сума обратно, законът ясно посочва, че трябва да са възникнали непредвидени извънредни обстоятелства, настъпили или случващи се в мястото на дестинацията или в непосредствена близост до него, които засягат значително изпълнението на туристическия пакет или превоза на пътници до дестинацията. В тези случаи обаче, потребителите нямат право на допълнително обезщетение.

При отменени полети потребителите могат да направят справка в сайта на Европейския потребителски център, функциониращ към КЗП, за да установят в зависимост от продължителността на полета на какво обезщетение имат право.

„Възможността за пререзервиране винаги съществува и аз мисля, че към момента тя е най-разумната, особено когато става дума за пътуване в държави, в които туризмът е добре развит като Италия например, където е ясно, че и занапред ще могат да се посещават различни културни, исторически и туристически места“, отбелязва председателят на КЗП и посъветва хората да не бързат веднага да се отказват от резервирани пътувания, особено когато те да по-отдалечени във времето.

Във връзка с възможно забавяне доставката на онлайн поръчки, председателят припомня, че наред с безусловното право на отказ в 14-дневен срок от доставката, потребителите имат право за развалят договора при забавяне на доставката с повече от 30 дни и да получат обратно парите си, ако не договорят нещо различно с доставчика.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ