КЗП: Двойно са нараснали нелоялните търговски практики за последните две години

КЗП: Двойно са нараснали нелоялните търговски практики за последните две години

КЗП: Двойно са нараснали нелоялните търговски практики за последните две години

За последните 2 години почти двойно е нараснал броят на нелоялните търговски практики у нас. Това каза пред „Фокус” председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

По думите му КЗП продължава активно борбата с тях и да осъществява контролна дейност, като ще бъде безкомпромисна към нарушителите.

„КЗП спря две нелоялни търговски практики, свързани със заблуда на потребителите по отношение цените и материалите, с които се изработват стоките. Заблуждават се потребителите, че купуват нещо качествено на добра цена, а нито едното, нито другото е вярно. В такива случаи законът предвижда санкция до 30 хил. лв за първо нарушение и ако същата нелоялна практика се повтори, тя може да стигне и до 50 хил. лв. Санкциите към този момент имат ефект и рядко се е стигало до повтаряемост, но би могло да се помисли и за актуализиране. Например глобата да бъде процент от годишния оборот на търговеца, като така ще бъде и по-справедливо”, обясни той.

Маргаритов коментира още, че част от усилията на КЗП ще бъдат насочени и към превенцията на проблема и провеждането на обучителни мероприятия относно законодателството.

„Съветът към потребителите е да бъдат активни и при съмнение за нелоялна търговска практика и несправедливост да реагират, като това ще подейства и респектиращо на търговците, освен че е гаранция за защита на правата им”, каза още Маргаритов.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ