КЗП: Внимателно избирайте покупките за празниците

КЗП: Внимателно избирайте покупките за празниците

КЗП: Внимателно избирайте покупките за празниците

Четете информацията върху продуктите и внимателно подбирайте какво пазарувате. Това съветват от Комисията за защита на потребителите.

„По-големият поток от клиенти в магазините през празничния период може да стане причина за разместване на стоките и объркване за характеристиките и цените им или до нарушаване целостта на опаковките, което да доведе до влошаване качествата на продукта. Затова трябва да бъдем внимателни, когато  избираме своите покупки”, коментира в ефира на телевизия „Европа” Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите.

По думите му, трябва добре да се премислят офертите за малотрайни продукти, които са били приготвени в магазините или доставени в по-големи количества за Коледните дни и сега се предлагат на промоция.

И съветва да не се подвеждаме по намалената цена в магазина, а да преценим дали ще можем да употребим стоката, докато още е годна за консумация, като имаме предвид и останалата храна у дома от посрещането на празниците.

„Немалко онлайн магазини в това време от годината, когато срещат проблеми с доставките в обичайните за тях срокове, предупреждават на сайта си, че е възможно пратките да пристигнат със закъснение“, отбеляза Арабаджиев. Затова той предупреди преди покупка потребителите да проверяват дали има подобни послания, за да са информирани и да преценят дали удължените срокове за доставка ги устройват.

Най-честите оплаквания в КЗП през отминалите Коледни празници са за дефектни стоки и отказ да бъде приета рекламацията за тях, както и за забавени доставки на онлайн покупки.

„70-80% от търговците добросъвестно изпълняват своите ангажименти, но не всички познават в детайли потребителското законодателство”, добави Арабаджиев.

В случай на нужда, екипите на КЗП ще реагират на сигнали на гражданите на горещия телефон на потребителя 0700 111 22, а търговците могат да се обадят на *2211.

При проблеми със самолетни полети пасажерите могат да се обръщат към Европейския потребителски център, който работи към КЗП и е част от мрежа бюра в ЕС. Той съдейства и при настанявания и покупки с трансграничен характер.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ