Около една трета от учителите искат да се ваксинират срещу COVID-19

Около една трета от учителите искат да се ваксинират срещу COVID-19

Около една трета от учителите искат да се ваксинират срещу COVID-19

Около 32% от учителите - от детските градини до 12-ти клас - са изявили желание за ваксинация срещу COVID-19. Това сочат данните на Синдиката на българските учители, обясни в ефира на радио „Фокус“ председателят на синдикалната организация Янка Такева.

"COVID-19 ще си отиде тогава, когато се отнесем сериозно към ваксините. Как така от раждането на децата ние ги подлагаме на ваксинация?! Не се страхуваме за техния живот, а се страхуваме за нашия. Явно има промяна в ценностната система. След като бебе на ден и половина понася ваксина, какво пречи на майка му и баща му да се ваксинират, за да бъдат качествени работници и да запазят живота и здравето си. Смятам, че синдикалната ни организация ще създаде много добра организация за ваксиниране по регионални управления на учителите и на помощния административен персонал в образованието", каза тя.

Според нея се наблюдава огромно желание за връщане в училище, защото липсва живият контакт и на учители, и на ученици. "Той е от изключително значение и за възпитанието на младите. В процеса на ограмотяване до 4-ти клас е абсурдно образованието да е дистанционно, затова и преподавателите са доволни, че ще могат да си свършат качествено работата", обясни Такева.

По думите й, днешното връщане в клас се приема с облекчение от учители и родители. "Дистанционното обучение не може да даде знанията, поведението и тръпките, които се получават в класната стая и ако трябваше то да бъде водещо, досега образователните системи в света щяха да направят чудеса в това отношение. Тревожни са данните, които изнасят ООН, УНИЦЕФ, Европейският комитет по образование и др., че много деца остават извън борда и може да се получи така, че неграмотността, непълните знания и откъснатостта на социалната среда на младото поколение може да нанесе сериозни щети във всички останали сфери на живот", каза още Янка Такева.

Тя обясни още, че в електронна среда има много трудности от гледна точка на отсъствията, оценките на учениците и поведението им, както и пълнотата на знанията им. Проблеми има и със спиране на интернета, което разконцентрира работата на цялата виртуална класна стая. Освен това в много райони има спирания на тока или липса на интернет с дни наред", допълни Такева. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ