Затвори

Преживявания пред материални подаръци за Св. Валентин

Shutterstock

Потребителите все повече предпочитат да заплащат за преживявания пред материални вещи като подарък за любимия човек за Св. Валентин, сочи новото издание на ежегодното проучване Mastercard Love Index. Според изследването, в периода около Деня на влюбените разплащанията, свързани с изживяване на емоционални моменти, се повишават с 6% от 2015 г., а броят трансакции с тази цел е нараснал с над 17% за същия период.

Годишното проучване Mastercard Love Index, което представя данни от анализ на разплащателните трансакции с кредитни, дебитни и предплатени карти за последните три периода на Св. Валентин (11–14 февруари 2015–2017), разкрива, че най-сигурният път към сърцето на любимия човек минава през стомаха – вечеря навън е най-популярният подарък за празника с 40% дял от разходите на влюбените и 75% дял от всички трансакции за периода през 2017 г.

Желанието да зарадваш партньора с незабравимо пътуване (със самолет или влак) също отбелязва значителен ръст – броят на трансакциите с тази цел се е увеличил с 23% през 2017 г., което представлява 22% от общите разходи през най-романтичното време на годината. Престой в хотел остава фаворит сред предпочитанията с дял от 27% от разходите.

Данните доказват развитието на „икономика на преживяванията“, която се движи от стремежа към щастие чрез създаването на емоционални моменти, а не през закупуването на материални подаръци.

Средствата, похарчени доскоро традиционни за Св. Валентин подаръци като цветя се понижава с 3%, въпреки че броят трансакции се е увеличил с 14%, което показва, че когато става въпрос за символите на романтиката, дори едно цвете може да означава много повече от голям букет. Подобна е ситуацията и при бижутата – похарчените средства намаляват с 9%, но трансакциите се увеличават с 10% спрямо 2015 г.

Изследването, което анализира поведението при пазаруване в над 200 територии по света, посочва и бъдещите тенденции при покупките за Св. Валентин.

Планираме ли внимателно или сме по-скоро спонтанни, когато става въпрос за любимия човек? Данните показват, че хората вече не оставят закупуването на подарък или изненада за последния момент, като по-голямата част (30%) от покупките за Св. Валентин се извършват на 11 февруари (48,8 милиона трансакции в световен мащаб през последните три години). Малко над една четвърт (27%) от всички трансакции между 11 и 14 февруари са направени навръх самия Ден на влюбените.

Тенденцията за онлайн пазаруване продължава с огромно увеличение от 136% в броя на електронните трансакции от Св. Валентин 2015 до Св. Валентин 2017.

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Йордан Узунов е директор производствена дирекция в СТЕМО. Магистър по компютърни системи и технологии от Техническия университет - Варна. Сертифициран ИT одитор от международната неправителствена организация ISACA - Асоциация за одит и контрол на информационни системи.

Милена Драгийска е главен изпълнителен директор на "Лидл България"

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 17.08.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 17.08.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.72502
0.579703
CNY
10
2.49404
4.00956
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.18346
0.457989
RUB
100
2.5461
39.2758
USD
1
1.717
0.582411