Солени глоби за търговци на цифрово съдържание, нарушаващи правото на рекламация

Солени глоби за търговци на цифрово съдържание, нарушаващи правото на рекламация

Солени глоби за търговци на цифрово съдържание, нарушаващи правото на рекламация

Глоби до 3000 лв. ще се налагат на търговци на цифрово съдържание, които нарушат правото на рекламация на потребителите. Това предвиждат приетите на второ четене текстове на Законопроекта за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки. Контролен орган за изпълнението на разпоредбите на закона е Комисията за защита на потребителите /КЗП/. 

Според приетите текстове при несъответствие на цифровото съдържание или цифровата услуга потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от търговеца да приведе цифровото съдържание или цифровата услуга в съответствие, да получи пропорционално намаляване на цената, или да развали договора при условията, предвидени в закона. Клиентът има право да предяви рекламация на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи, независимо от това дали производителят или продавачът е предоставил търговска гаранция за тях, предвиждат приетите разпоредби.

От своя страна търговците, предоставящи цифрово съдържание и цифрови услуги, и продавачите на стоки, в т.ч. на стоки, съдържащи цифрови елементи, са длъжни да приемат рекламациите на потребители, ако са предявени своевременно.

Законът предвижна в случай на констатирани нарушения на виновните лица да се налага глоба в размер от 500 до 2000 лв., а на едноличните търговци и юридически лица - имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв. Предвижда се задължение за продавача да поддържа регистър на предявените пред него и пред упълномощени от него лица рекламации на стоки. 

Търговецът трябва да информира потребителя за актуализации, включително актуализации във връзка със сигурността, необходими за запазване на съответствието на цифровото съдържание или цифровата услуга, както и да предоставя най-новата версия на цифровото съдържание или цифровата услуга в момента на сключване на договора. 

Между двете четения на закона няма постъпили предложения за промени. 

В мотивите на вносителя - Министерският съвет се посочва, че с влизането в сила на закона в българското законодателство ще се въведат изисквания на директиви на ЕС. Изтъква се, че понастоящем няма правна рамка, която да регламентира предоставянето на цифрово съдържание и цифрови услуги.
Според вносителя със законопроекта се гарантират правата на потребителите като се установяват административно-правни и гражданско-правни механизми за защита. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ