България ще поиска анулиране на част от разпоредбите на пакет "Мобилност 1"

България ще поиска анулиране на част от разпоредбите на пакет Мобилност 1

България ще поиска анулиране на част от разпоредбите на пакет "Мобилност 1"

България ще заведе дело пред Съда на Европейския съюз (ЕС), в двумесечен срок от публикуването на пакета „Мобилност“ I в Официалния вестник на Съюза. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по повод окончателното приемане на пакета „Мобилност“ I от Европейския парламент.

„Ще поискаме анулиране на част от разпоредбите на Пакет за Мобилност I и в момента тече подготовка за това. Останалите държави членки ще имат възможността да се присъединят към нашата позиция, за да бъдем по-ефективни във воденето на делото. Паралелно с подготовката на делото българската страна ще продължи да настоява до края на тази година, Европейската комисия да приключи с оценката на въздействие за последиците от връщането на превозното средство в осемседмичен период, както и прилагането на част от правилата за сухопътната част на комбинирания транспорт. Очакваме Комисията да изпълни ангажимента си и след оценката на въздействие, да внесе ново законодателно предложение, с което тези мерки и тези последици от предложението да бъдат анулирани“, категоричен бе Росен Желязков. Той благодари на всички български евродепутати, които изразиха единна позиция по пакета „Мобилност“ I, в защита на националния интерес.

"Ще продължим да бъдем рамо до рамо с нашите превозвачи в битката, която ни предстои. Вярвам че българските представители в ЕП, както и всички институции и колеги ще продължат да ни подкрепят“, изтъкна министър Желязков. 

По думите му, първоначално пакетът „Мобилност“ I бил замислен като законодателство, което цели да постигне баланс между условията на труд и социалните условия за водачите и свободата на превозвачите да предоставят трансгранични услуги.

"Окончателно приетият пакет „Мобилност“ I се отдалечава съществено от заложените цели и европейски ценности", се посочва в позицията на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Практическата недалновидност и неприложимост на част от разпоредбите, техният непропорционален и дискриминационен характер, както и настоящата пандемична обстановка не бяха взети предвид“, подчерта Росен Желязков.

Министърът посочи, че с отнемане правото на водачите да избират мястото, където да ползват своята почивка се нарушава едно от основните права на ЕС – свободното движение на хора. Той каза още, че връщането на превозното средство в държавата по установяване влиза в колизия с прокламираните политики на ЕК и Съюза, и най-вече със Зелената сделка.

Припомняме, че снощи Европейският парламент отхвъри внесените изменения по Пакет "Мобилност 1",  чието обсъждане започна през юли 2017 г. Пакетът се състои от регламент относно достъпа до пазара на автомобилен превоз на товари и до професията автомобилен превозвач на товари или автомобилен превозвач на пътници. С него се регулира максималното време на работа и минималното време на почивка на водачите и определянето на местоположението чрез тахографи, както и директива за преразглеждане на изискванията за прилагане и за определяне на правила за командироването на водачи. 

С новите правила водачите ще трябва да се връщат у дома на всеки три или четири седмици. Въвежда се забрана водачите да ползват редовната си седмична почивка в кабината на превозното средство. Ако тази почивка се ползва извън дома, настаняването ще бъде за сметка на работодателя. Въвежда се "срок на прекъсване" от четири дни между извършването каботаж в една и съща държава със същото превозно средство. На всеки осем седмици превозните средства ще трябва да се връщат в страната, където е данъчно задължен техният собственик.

Правилата за командироването ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на новото законодателство с обнароднавето му в Официалния вестник на ЕС в следващите дни. Правилата за времето за почивка и прибиране у дома на водачите ще се прилагат 20 дни след обнародването, а тези за връщането на превозните средства - 18 месеца след обнародването им, се пояснява в съобщение на ЕП. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ