Ефективен и безплатен пиар, даже за стартъп

Ефективен и безплатен пиар, даже за стартъп

Ефективен и безплатен пиар, даже за стартъп

За много стартиращи компании основателят е най-ефективният пиар на разположение. Заради дълбоките си познания и ентусиазма за бизнеса, това е най-подходящата личност, която да сподели историята на компанията. Това казва предприемачът и създател на съдържание Дженифър Спенсър за Entrepreneur.com. Според нея споделянето на историята на бранда е важно за успеха на всеки бизнес, а добрият пиар може да допринесе, но след като основателите обикновено не са пиар експерти, задачата може да им се стори трудна.

Тук идват на помощ 5 начина за ефективна, безплатна и бърза публичност.

Изпращайте видео

Журналистите постоянно са затрупани със съобщения. Някои от информациите са добри, но много от тях не са. И дори най-добрите имат нужда от работа, за да изпъкнат. Поради този факт, видеото може да е ефективен начин бързо да привлечете вниманието на автора.

Съобщенията често са безлични и еднотипни, но видеата им дават образ и характер. И очевидно тази стратегия работи добре. Попитайте Сенди Пел от Spin Sucks, която отбелязва в блога на компанията си, че „видеото работи толкова добре, че когато за първи път го използвах в съобщение, получих близо 50% по-висока ангажираност, отколкото при текстовите съобщения.“

Изградете взаимоотношения, използвайки социалните медии

Социалните медии са едно от най-добрите места да проучвате и достигате до журналистите и инфлуенсърите, които често пишат за вашата сфера. Всеки профил на инфлуенсър предоставя точна и актуална оценка на неговите опит, сфера и дори лични интереси. Това са детайлите, които допринасят за органично достигане и автентично изграждане на взаимоотношения.

Както Нийл Пател обяснява в своя „Наръчник по пиар за начинаещи за технологични стартъпи“, „фокусът на пиар плана ви за атака трябва да е в създаването на приятелства, не – контакти.“

Плюс това, използвайки социалните медии за изграждане на връзка с инфлуенсъри и журналисти, можете бързо да проверите тона и стила на всеки автор, за да видите дали съвпада с позицията на собствения ви бранд. Честно казано, можете също и да получите безплатен пиар. Защото взаимоотношенията са силни. Освен това, авторите имат нужда да пишат за нещо при всички положения.

И за кой да пишат тогава, освен за основателите на стартъпи, които познават и на които вярват в социалните медии (т.е. вас)? Ако все още имате нужда от убеждаване, Business2Community съобщава, че 68% от журналистите в едно проучване откриват новините си в Туитър. Каква по-убедителна причина да обърнете внимание на социалните медии?

Започнете да използвате т. нар. „нюзджакинг“

„Нюзджакингът“ е мощна стратегия за добиване на публичност. И е изключително лесно да се направи. Терминът описва използването на настоящите популярни новини за привличане на внимание към собствения ви бизнес. С други думи, използвате пиар импулса от друга новина, за да увеличите видимостта на собствения си бранд.

Пример за това се появи, когато светът полудя по това дали роклята е жълта и черна, или синя и бяла. Dunkin Donuts, разчитайки на това, че новината вече е станала вирусна, създаде Туитър пост с донати в цветовете на роклята.

Но как можете да го постигнете вие, след като вече сте заети да изграждате компания?

Един ефективен инструмент за информираност за актуални истории и горещи теми е функцията на Hooty.co за „нюзджакинг“. Можете да изберете за нотификации за какви истории да се абонирате и после да съобщите на журналистите, които следвате, релевантна история, която да увеличи видимостта на бранда ви. Дори ако това означава да създадете собствена линия донати, пиарът за 1 милион долара, който получавате, си струва.

Изпращайте релевантни текстове

Поддържането на релевантност е решаващо за гарантирането, че идеята ви ще бъде избрана. Журналистите имат нужда да създават съдържание, което си заслужава, което означава, че всичко, което им се предлага, трябва да установи допирна точка с аудиторията им.

Изпращането на подходящо съдържание, допълнено от подходящата допирна точка, означава, че първо трябва да определите кои публикации са най-подходящи за целите ви.

Събирайте имейли прецизно

Докато много пиар отношения могат да бъдат създадени през социалните медии, изпращането на имейли до журналисти, които потенциално могат да пишат за вашата сфера, все още е решаващ компонент за добиването на видимостта, от която се нуждаете.

Важно е да пишете текстове, които имат лично усещане и са подходящо форматирани; също толкова важно е да изпращате текстове на актуални имейл адреси. Ровенето в интернет за имейл адреси, които може да са остарели, отнема време.

Добиването на видимост за компанията вече не е толкова просто, като изпращането на прес релийз и купуването на реклами. Докато тези задачи могат да са част от цялостната маркетингова стратегия, видимостта чрез публикации и други медийни източници е жизненоважно за увеличаването на потенциала за успех на компанията.

Публиките, толкова често заливани с реклами, жадуват за разказ или подход, базиран на новина, когато им се предлага нов бранд. Това прави пиара особено важен компонент за успеха на бизнеса. И ако основателите правят своя собствен пиар, изцяло от тях зависи да създават ефективни съобщения и да формират смислени отношения с журналистите и инфлуенсърите.

Да знаеш как да го правиш правилно спестява много време. И за никой времето не е по-ценно от това за един стартиращ основател на компания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ