Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Много шум за нищо - няколко гръмки бизнес истории, които се провалиха

През 2018 г. имаше много истории за стартъп успехи от целия свят - вдъхновяващи и силни. Но имаше и някои отчетливи примери, че големите обещания и гръмки истории понякога са последвани от провал. 

Изданието Inc.com разказва за някои от най-изявените и сдобили се с негативна публичност примери.

Един от тях е бизнесът на MoviePass

Абонаментната услуга за гледане на филми в САЩ съществуваше от 2011 г. и бе основана от създателя на Netflix Мич Лоуи. През август 2017 г. фирмата обяви новина, която звучеше наистина впечатляващо: за 9,95 долара месечно нейните абонати щяха да могат да гледат по един филм дневно в кината в Щатите - през цялата година, 365 дни. Това известие създаде за MoviePass голяма популярност, скоро последва интерес, при който услугата се сдоби с нови абонати и така клиентите ѝ достигнаха 3 млн. през юни. 

Големият въпрос при цялата тази история обаче бе как това ще бъде устойчив бизнес модел? "Става дума за данните", каза през Marketplace Тед Фарнсуърт - главният изпълнителен директор на Helios and Matheson Analytics - компанията, която притежава основния пакет собственост в MoviePass. Плащайки пълната цена на билетите на потребителите, компанията възнамеряваше в крайна сметка да предлага техните данни на рекламодатели. Но имаше един проблем: кината, водещите студиа и дистрибуторите не бяха заинтересовани. 

След това, през юли стана ясно от информация на Комисията по ценните книжа и борсите в страната, че Helios and Matheson е заела 5 млн. долара, за да плати за търговските и бизнес процесори на MoviePass, както и че използва 21,7 млн. долара месечно, за да продължава операциите си. През август MoviePass намали възможностите за абонатите си на до три филма месечно. Три месеца по-късно членовете на борда на директорите подадоха оставки. 

В още един опит да спаси бизнеса си, MoviePass наскоро обяви, че ще предлага три нови абонаментни плана за потребителите си - от януари 2019. Но едно е сигурно, със сигурност няма да има неограничени пропуски за гледане на филми в кината. 

Друг е примерът на Nectome

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от ПР и събития
22
Петък
Ноември