Затвори

Груби грешки в корпоративната комуникация

Снимка: Shutterstock

Понякога се налага собствениците на бизнес сами да се грижат за своята публичност. В други случаи образовани пиар специалисти не успяват да си вършат работата заради липса на подходящи умения за контакт с медиите.

Какви са най-честите грешки, които възпират опитите да се прави пиар в полза на някоя фирма? Според материал в списание Entrepreneur на Британи Уолтърс-Беърдън, изпълнителен директор и пиар експерт на американската компания At Large PR, те са следните:

Опитите да се третират репортерите, редактори и телевизионни продуценти като служители. Настояване за още и още безплатно внимание, като вграждане на линкове в публикувани в интернет издания материали или редактиране на въпроси за интервюта. „Важно е мениджърите да имат предвид, че медиите им правят услуга като работят с тях, не обратното“, смята авторката.

Опитите на бизнес лидери да прехвърлят изказванията си в интервюта и други журналистически материали на подчинени служители – зам.-директори, официални представители. Полезно е шефовете да делегират задълженията си на членове на екипа им, както препоръчва бестселърът „4-часовата работна седмица“. Но не всички задължения. На журналистическите въпроси е най-добре да отговарят самите те, казва Уолтърс-Беърдън. От малки подкастове до големи печатни издания,всички медии предпочитат да чуят отговорите на въпросите си от човека, който е създал бизнеса. Той би изглеждал в материалите им като по-вдъхновяваща и отговорна фигура.

Игнориране на редакторските молби. "Приемете вида на материала за вас такъв, какъвто го предлага редакцията, вместо да настоявате да се публикува собственото си разбиране за него", съветва още авторката. Липсата на разбирателство с медиите за естеството на материалите често води до откази и излишно влошаване на отношенията между двете страни.

Използване на пиара като реклама и маркетинг. Да си представим следната ситуация. До компанията е пристигнала чудесна новина – списание иска мениджърът да гостува с изказване на страниците. Но, той няма професионален пиар и е добър в полето си на работа, не в писането на текстове. Съветът към него е: Ако предавате отговора си в писмена форма, помислете как чрез него да покажете задълбочени експертни познания и да се представите като сериозна фигура. Не включвайте директни оферти на бизнеса си и суперлативи, защото това не е платена реклама, и не изтъквайте потребността от услугите си и как те решават проблем на хората – не е маркетинг.

Липса на разбиране на работата на медиите. Липса на опит в медиите сред пиар специалистите. Закъсняло изпращане на информацията в света на онлайн изданията, за които бързината е ключова и времето се измерва в минути. 

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Йордан Узунов е директор производствена дирекция в СТЕМО. Магистър по компютърни системи и технологии от Техническия университет - Варна. Сертифициран ИT одитор от международната неправителствена организация ISACA - Асоциация за одит и контрол на информационни системи.

Милена Драгийска е главен изпълнителен директор на "Лидл България"

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: Shutterstock

Валутен калкулатор

Валутен курс за 17.08.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 17.08.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.72502
0.579703
CNY
10
2.49404
4.00956
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.18346
0.457989
RUB
100
2.5461
39.2758
USD
1
1.717
0.582411