нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Вие сте експерт, кажете го на другите!

Снимка: Shutterstock

Репутацията е всичко, биха възкликнали някои от големите световни звезди от музикалния бизнес, културата и изкуството. 

В епохата на хиляди възможности за избор между медии, личности, които да окупират вниманието ни и професионални партньори, сме засипани от решения, които трябва да вземем. Тогава репутацията - лична и професионална, се оказва решаващ фактор. 

Всеки от нас има такава и на интелигентния човек не е нужна програма от напътствия как да я пази и поддържа, защото това е автоматично вкоренено в ценностната му система. Съдържа извечни лични максими като "спазвай обещанията си, или не обещавай", "не подхождай с предубеждение към никого, преди да си контактувал с него лично, както и да ти казват за него другите", "не се разделяй с хората - работодатели, колеги - с лошо, дори да са те засегнали", "изпипвай детайлите в работата", "дръж на себе си, не се подценявай и не работи без пари", "съобразявай се с околната среда и бъди гъвкав при идването на промяна", "винаги бъди точен".

Освен това, има и няколко начина - вълнуващи и обоготяващи - да утвърдим репутацията си, да се представим пред повече хора и да си спечелим по-голяма слава на всепризнат експерт. Например:

1. Научете повече за това, което е важно във вашия сектор днес и бъдете постоянни.

Във всяка търговска ниша има поне едно или повече онлайн или печатни издания, свързани с нея. Вземете няколко от тях (поне 3) и ги изчетете подробно. Обърнете особено внимание на това какво в момента е в умовете на лидерите в тази индустрия. Редакторите и авторите в едно такова издание много добре знаят какво е най-добре за бизнеса. Затова е изключително важно да сте вещи по тези въпроси и да имате ясно становище по дадена тема (тъй като се целите високо).

2. Обърнете внимание на рекламите.

Те ще ви покажат какво ново и важно се разиграва във вашата област. Чрез тях ще научите и какво се говори за водещите фирми и техните продажби.

3. Напишете статия и я предложете за публикуване в някое от изданията от вашия бранш.

Това не е толкова трудно, колкото изглежда. Веднъж направили го, ще бъдете автор на публикации в престижно издание. Ако имате проблеми с публикуването на ваш материал, напишете имейл до редактора или коментирайте някоя статия. Така по-лесно ще започне комуникация помежду ви.

4. Направете уеб страница и блог.

 

Започнете да общувате с пазара. Обсъждайте браншовите въпроси и създайте открит форум, в който участвате като експерт. Отбележете вашето участие, както и ангажиментите, които поемате, за подобряване на условията за бизнес във вашата сфера на дейност. Освен това може да изложите вашите препоръки и да публикувате материали, включително прессъобщения, коментари и др.

5. Предложете да говорите пред аудиторията на местен университет.

(Продължава на страница 2.)

още от ПР и събития