Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Напишете лично представяне, нека да е кратко

226

Снимка: Shutterstock

Стандартното начало на интервюто за работа е "Моля, разкажете за себе си". То хвърля мнозина в ужас какво да говорят. Някои започват да разказват биографията си точка по точка.

Същото се отнася и за начина, по който представяме себе си, преди да направим презентация на продукт или услуга пред потенциален клиент, на живо в действителност или чрез виртуална връзка. 

Професионалистите смятат, че човек има само около 30-ина секунди, за да направи впечатление на непознатите. Първото впечатление е много важно, така че не си заслужава тези ценни 30 секунди да се харчат за неща, които ги пише например в сивито.

По-добре подгответе кратка реч, в която да изтъкнете А.) какви преимущества ще получи работодателят, ако ви наеме или Б.) кой сте вие пред клиентите. Ето няколко правила, формулирани от сп. "Форбс" в САЩ след анкета с консултанти в областта на човешките ресурси.

Напишете си предварително реч и я съкратете няколко пъти. Започнете с една страница, в която съберете всичко, което искате да кажете за себе си. След това я съкратете наполовина, изхвърляйки ненужните подробности. После махнете мислите, които пречат на 3-те ключови точки, открояващи вашите силни страни. Остава само да разкажете красноречиво и интересно за тези 3 силни страни.

Пазете се от недостатъците на речта

Подгответе си формален и неформален вариант. Не знаете какъв стил ще се наложи при събеседването. А и неформалната самопрезентация ще ви послужи при срещи с колеги например. В този случай можете да вмъкнете и подробности от личния си живот.

Проучете нуждите на ответната страна. Съсредоточете се върху това, с което можете да бъдете полезни. Предварително изяснете какви проблеми има компанията/клиентът и какво може той/тя да очаква от човек като вас. Така предварително ще формулирате как бихте решили тези задачи. Даже идеите ви да не са най-правилните, ответната страна ще оцени вашата заинтересованост.

Не отивайте навсякъде с една и съща реч. Проучете културата на компанията или клиента, с който се свързвате. Докато се подготвяте, си представяйте тези особености, които определят поведението на човека срещу вас.

Тренирайте пред огледалото. Репетирайте речта си. Можете да се запишете с диктофон или видеокамера, а после слушайте и отбелязвайте грешките си. Повтаряйте речта си, докато не свикнете с нея дотолкова, че да ви е така лесна, както да си кажете името. 

Говорете с ентусиазъм, живо, не позволявайте на събеседника да се отегчи, разконцентриа или "заспи".  

още по темата
още от ПР и събития
22
Вторник
Октомври