Успехът има човешко лице

Успехът има човешко лице

Успехът има човешко лице

„Научете се да се харесвате на останалите. Това ще ви помогне неимоверно в бизнеса, във връзките ви и в живота.” Съветът е на Дейв Керпън – автор на два бестселър на „Ню Йорк Таймс”. Отправя го в LinkedIn.

Керпън разказва, че заради последната си книга е интервюирал десетки бизнес лидери и успешни професионалисти, които имат постижения в общуването. Целта му? Да определи кое ги прави толкова харесвани. От този въпрос би следвал и отговорът кое прави компаниите им толкова успешни. Той разказва, че всички важни концепции, предпоставка за възникването на симпатии, уважение и добри резултати в бизнеса, всъщност са прости. Въпреки това, в името на приходите или на счетоводния отчет, хората често ги губят от поглед. Става дума за действия и послания, които им придават човешки образ. 

И така, как да изградим образа на приятния за общуване човек, за да оставяме другите с добро впечатление и да градим отлична репутация?

Тук следват 11-те най-важни принципа на добрите и харесвани хора, според Керпън.

1. Изслушване. „Когато хората говорят, слушайте внимателно. Повечето хора никога не слушат”, е казал Ърнест Хемингуей. Думите му са валидни и днес. Това е фундамента на всяка добра връзка и комуникация с друг човек.

2. Умение за разказване на истории. Това е „най-силният начин да се поставят идеи в света днес”, според Робърт Макафий Браун. Нужно е за продажбата на продукти, пласирането на проекти, стартирането на кампании и мотивирането към действия сред останалите.

3. Автентичност. „Нямах идея, че да бъда истинското си аз може да ме направи толкова богата, колкото станах! Ако имах, щях да съм го направила много по-рано”, разказва Опра Уинфри. Уязвимостта и човечността са отличителни черти на силния човек. Те създават позитивна, привличаща енергия. Клиенти, колеги и медии винаги желаят да помогнат на човека с истинско лице да успее.

4. Прозрачност. „Когато си малък в бизнеса, нямаш по-страхотен лост за движение от истината”, е съветвал Джон Уитиър. Откритостта и честността на ръководителя правят служителите и клиентите по-щастливи.

5. Отборна игра. Защото единиците играят мача, но отборите побеждават. Човекът се харесва, когато позволява на останалите да заблестят, окуражава иновативните им идеи, практикува смирение и следва екипните правила.

Продължава на следващата страница.

6. Готовност за отговор. „Животът е 10% това, което ви се случва, и 90% как реагирате на него”, според Чарлз Суиндъл. Най-добрите маркетолози умеят да откликват на желанията на клиентите, инвеститорите, потенциалните купувачи.

7. Адаптивност. „Когато си свършил с промените, си свършен” – Бен Франклин. Досега не е имало толкова бързо променящ се пазар, колкото този, в който живеем. Всички трябва да бъдат гъвкави в управлението на променящите се възможности, активни спрямо предизвикателствата и достатъчно бързи, за да обърнат посоката в правилния момент.

8. Страст. Стив Джобс е казал, че единственият начин да вършиш нещо страхотно е да обичаш работата си. Хората, способни да внесат страст в изпълнението на това, закоето им се плаща, винаги разполагат със забележително предимство. Освен това, ентусиазмът е „заразен”.

9. Изненада и задоволство. „Истинският лидер винаги пази елемент на изненада в ръкава си, който останалите не могат да доловят, но който държи публиката му развълнувана и без дъх”, е казвал Шарл де Гол. Обичаните колеги дават по-малки обещания, отколкото са способни да изпълнят. Предлагат и реализират по-големи постижения и възможности от предполаганото. Изненадват приятно (служители и клиенти).

10. Простота. „По-малкото не е повече; просто достатъчно е повече”, по думите на Милтън Глейзър. Светът ни е по-сложно устроен от когато и да било. В същото време това, на което отговарят клиентите, е простота – в дизайна, формата, функциите. За да бъдете ефективни, мислете сложни проекти, предизвикателства и идеи, раздробени в прости компоненти. Така ще позволите на останалите да ви разберат по-добре и да купят визията ви.

11. Благодарност. Харесваните хора най-често са благодарни на онези, които допринасят за възможностите и успеха им, и го показват. Златно правило е: Преди всичко се отнасяй с останалите така, както искаш да се отнасят с теб.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ