Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Разликите между хейтър, критик и трол

Снимка: Shutterstock

Как бихте се почувствали, ако някой ви напише в социалните мрежи, или на друго място в интернет, че сте "неприятен човек", "непостоянен в мнението си" или "манипулативен"? Или пък ви напише нещо друго, още по-грубо, свързано например... с личната хигиена. Е, познахте, със сигурност не е приятно. 

Този тип поведение може да сломи човек, особено при публикуване на съдържание онлайн. 

Който и да е, независимо дали е тийнейджър, качващ видеоклипове в YouTube или възрастен, коментиращ сериозни теми, той може да се сблъска с хейтъри, критици и тролове. В зависимост от източника, словесните атаки варират, но има някои начини да се справим с тях. Те са следните:

1. Игнорирайте. Понякога някой трол просто не си заслужава времето и нервите ви. Какви са троловете? Често това са хора, които се крият зад анонимност и разпространяват съобщения на омраза или безпросветни твърдения - казано направо, простотия. Видимо се опитват да провокират внимание към себе си. Тогава най-добрата реакция е да не им се обръща внимание. Защото троловете се хранят от вниманието, те го търсят.

2. Ангажирайте се. Понякога негативните коментари не идват от тролове, а от критици. Критиците в интернет са хора, на които може да се има доверие, учители, дори клиенти на компаниите, интелигентни хора. Въпреки че думите им ви нараняват, те може да не са мотивирани от омраза. По-скоро да посочват неточности, обиди или объркване от публикувано от вас съдържание или изказване. Причината е, че може да искат от вас да се представяте по-добре. В този случай най-добрият курс на действие е да се ангажирате с тях. Ако направите грешка, след това я коригирайте. Ако сте казали нещо объркващо, тогава разяснете. Ако сте обидили някого, преднамерено или не, извинете се. 

Най-добрият начин да направите това е, като:

Валидирате усилията им. Оцените усилията им и времето, което са отделили, да коментират вас, да се свържат с вас, и ги накарате да почувстват, че ги слушате. 

Предположите положителни намерения. Разпознаете, че казаното от тях идва, защото искат да ви помогнат по някакъв начин. 

Центрирате основното си съобщение. След като сте се обърнали към това, което ги тревожи, върнете се към ключовото си съобщение (посочете че цените връзката с тях). 

3. Контраатакувайте. Понякога става дума за хейтъри и те имат нужда от доза от собственото си "лекарство". Ако някой разпространява клеветнически твърдения или лъжи за вас като човек или за компанията ви, е време да бъдете по-агресивни и да се разграничите с позиция. Влезте в настройката на кризисните комуникации. 

Имайте предвид, че хейтърите обикновено имат много лично време за губене, а троловете - глад за внимание и нужда от писмена словесна битка. 

4. Ескалирайте. Онлайн омразата понякога се изражда в престъпна дейност. Това включва измами, хакерски атаки, кражби на идентичността, интернет тормоз, разпространяване на лъжливи сведения до полицията, за да изглежда някой в опасност, разпространяване на лични снимки без съгласието на заснетия човек. Тогава е настъпил моментът да потърсите помощ от властите. Предупредете администратора на сайта или мениджъра на онлайн общността на форума. Документирайте всичко - имена, потребителски профили, имейл адреси, съобщения. Правете скрийншотове преди профилите да бъдат свалени или изтрити. 

Не просто разтърсете човека, накарайте го да спре. 

Смята се, че технологиите са направили възможно почти всеки да създава изказване на възгледите си и това е отворило врати на омразата и злобата. Омразата на някои хора, изливана в интернет, често ни създава повече тревоги, отколкото трябва, защото тези хора всъщност са дребни неприятности, маловажни лица и в действителност съвсем не могат да бъдат така категорични и смели в изказванията си, колкото във виртуалната среда. Това е за малко успокоение, въпреки че едва ли е достатъчна утеха, когато психологическата вреда е направена. 

Като предприемат правилните действия, много от нас могат да направят тролването, омразата и тормоза в интернет по-малко забавляващи и ефективни. 

По съвети на Дани Айни в сайта на списание Inc. 

още от ПР и събития
08
Неделя
Декември