И снимки, колкото се може повече снимки...

И снимки, колкото се може повече снимки...

И снимки, колкото се може повече снимки...

Изображенията и снимките са силен лост за въздействие върху аудиторията. Всеки го знае, но в същото време, това е инструмент, който не се използва активно от пиарите.

Рядко журналистите получават прессъобщения с малко текст и голям брой въздействащи снимки от мястото на събитието. В повечето случаи се изпращат дълги, описателни информации, придружени с една-две снимки на представители на държавата или на мениджърите на компаниите, без да бъдат показани останалите хора около тях (работниците, децата, семействата), които присъстват и създават уникалната атмосфера на събитието. Освен това изпратените снимки в много случаи са с твърде голяма резолюция, за да бъдат публикувани в сайт или с твърде малка, за да стоят добре на страниците на вестник или списание.

Американският автор Гай Бергстром сподели в MarketingAbout.com четири причини защо пиар професионалистите трябва да използват колкото се може повече снимки:

1. Хората реагират мигновено на изображения. Четенето на текст отнема време. Илюстрацията обаче привлича погледа и се възприема много по-бързо като послание. Аудиторията реагира интуитивно, със силно чувство на емоция.

2. Снимките привличат и задържат читателя. По-вероятно е хората да прочетат една информация в печатните медии или в интернет, ако тя е придружена от илюстрация. Дори да става дума за скучна новина. Понякога дори, снимката формира цялото внимание върху текста. Доказателство за това са регистрациите на хората в социалните мрежи. В пъти по-вероятно е човек да се сприятели и общува с друг, който има картинка на профила си, дори тя да не е неговата снимка. Акаунтите без поставена илюстрация, с празно поле, са възприемани като по-враждебни.

3. Очите често успяват да преборят мозъка. И това не е честна битка. Мозъкът дори не получава шанс. Група от европейски невробиолози решава да провери дали визуалните знаци оказват влияние върху удивително специализираните мозъци на няколко тренирани дегустатори на вино. Те слагат червена боя в бялото вино и карат сомелиерите да опитат напитката. В първия момент всеки от тях решава, че това наистина е червено вино. Очите ги мамят. Имат ли значение думите ви? Разбира се. Но битката между тях и картинките не е равна.

4. Нюзрумите и редакциите винаги имат нужда от страхотни снимки. Редакторите и репортерите винаги плуват в море от текстове и прессъобщения. Това е море от думи, което те често биха пренебрегнали, заради една добре изглеждаща илюстрация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ