21 банки дават пари за реклама у нас, ПИБ и ОББ инвестирали най-много през 2018 г.

21 банки дават пари за реклама у нас, ПИБ и ОББ инвестирали най-много през 2018 г.

21 банки дават пари за реклама у нас, ПИБ и ОББ инвестирали най-много през 2018 г.

21 от 25 банки, опериращи у нас, са инвестирали в реклама миналата година, става ясно от анализ на Нилсен Адмосфер България. Един от основните изводи в него е, че интензитетът, с който банките комуникират със своите потенциални клиенти, не е пряко пропорционален на активите, с които разполагат. Агенцията прави заключенията си въз основа на  брутни рекламни бюджети, изчислени по официалните тарифи на медиите  и визира в проучването си главно рекламата в телевизия и печатни медии, тъй като разполага за тях с пълни данни от миналата година.

Поставената от БНБ на първо място по обем на активите УНИКРЕДИТ БУЛБАНК се нарежда едва на трето място по обем на инвестициите в телевизионна реклама и реклама в печатни медии, посочват авторите на изследването. На първо и второ място по този показател са съответно ПЪРВА ИНВЕСТИЦИОННА БАНКА и ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА, всяка от които, според данните на БНБ, притежава активи на близо два пъти по-малка стойност от УНИКРЕДИТ БУЛБАНК. В същото време, двадесет и втората по класацията на БНБ - БНП ПАРИБА ПЪРСЪНЪЛ ФАЙНЕНС, притежаваща тринадесет пъти по-малко активи от петата по ред, ЮРОБАНК БЪЛГАРИЯ, е инвестирала в реклама два пъти повече средства от нея - приблизително толкова, колкото е инвестирала поставената на шесто място РАЙФАЙЗЕНБАНК БЪЛГАРИЯ.  Прави впечатление, че 4 банки изобщо не са вложили средства в реклама миналата година, според данните на Нилсен Адмосфер България. Това са Ситибанк Европа Клон България, Инг банк Н.В.- Клон София, Тексим Банк иТе-Дже Зираат Банкасъ-Клон София

В таблицата, която следва, можете да видите по-подробна информация за рекламните активности на банките у нас през изминалата 2018 година.

[[{"fid":"336329","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":378,"width":602,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Макар и да са недостатъчни, тези данни дават сравнително ясна представа за това доколко са били амбицирани банките да постигнат целите, които са си поставили, посочват от  Нилсен Адмосфер България.

Кои са били предпочитаните рекламни канали от банките и как те са структурирали кампаниите си във все още смятаната за най-мощната от всички медии – телевизията, можете да видите в следващата таблица. 

[[{"fid":"336330","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":260,"width":602,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ