Празен вестник грабна голямата награда за печат на рекламния фестивал в Кан

Вестник, отпечатан като празен бял лист, грабна престижния приз Гран при в категорията "Печат и издателство" на най-голямото събитие за креативна реклама в света - фестивала Cannes Lions. 

Под името An-Nahar изданието бе пуснато на пазара в този вид в отговор на блокажа на правителството в Ливан, което спря да работи в продължение на няколко месеца. 

Кампанията е дело на агенция Impact BBDO Дубай. Мисленето в основата ѝ бе, че ако политиците не работят, защо трябва някой друг да го прави. 

След като броят излезе, главният редактор окуражи гражданите в страната да изпозлват вестника като хартия с бели листове, за да напишат свои собствени заглавия и да изпращат съобщения до политиците чрез социални мрежи. 

В крайна сметка празното издание стана най-продаваното на вестника изобщо и спечели глобално отразяване - за него бе съобщено в над 100 медии, включително във вестник "Ню Йорк таймс" в САЩ и в Би Би Си във Великобритания. Цялото медийно отразяване на тази идейна инициатива се равнява на стойност 5 млн. долара, ако трябваше да бъде платено. 

"За нас това бе перфектната демонстрация, че печатната креативност може да направи много за самата печатна медия и печатната журналистика", обясни президентът на журито на Cannes Lions в категорията "Печат и издателство" Оливие Алтман, съосновател на Altmann & Pacreau Франция. "Помислихме си, че би било наистина смело да наградим с Гран при едно бяло парче вестник, което хората могат да попълват. Това е почти като интерактивен инструмент за истинския живот", продължи той. 

"В момент, когато политиците по света не си вършат работата както трябва за хората, това бе страхотен пример как идеите могат да променят света за добро", продължи Алтман, цитиран от AdAge. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ