Кой измисли тази реклама?

Кой измисли тази реклама?

Кой измисли тази реклама?

"Половината пари, които харча за реклама са изгубени. Проблемът е, че не знам коя половина“.

Това остава един от най-популярните цитати за рекламата. Казва го през 19 век прочутият търговец от щата Филаделфия Джон Уонамейкър, който дава идеята за магазина като търговско пространство и предлага етикетите с цени. 

До ден днешен остава валидно, че може да измислим и най-красивата и впечатляваща реклама в света, и пак да няма ефект. Защо ли? Защото има проблем със съдържанието, припомня електронното издание на сп. Entrepreneur. Авторката Сюзън Гънилиъс припомня на копирайтърите десетте най-често срещани проблема, които правят маркетинг съобщенията непродаваеми. Според нея мнозина сред зрителите и потребители на рекламите ще се съгласят, че тези проблеми са следните

Рекламата звучи арогантно. Например, когато тя говори предимно за дадена компания и казаното в нея няма връзка с нуждите и желанията на клиентите.

Твърде настоятелна е. Тонът на говорене на публиката не е мил и добронамерен. Времето на рекламите, които "притискат" потребителите, отмина.

Потокът от мисли е едно безкрайно увъртане. Ясно е отдавна, че клиентите вече са много заети. Бомбардират ги със съобщения всеки ден и многословието минава покрай тях, без да се запомни, а времето им е скъпо.

Рекламата е скучна. Това наистина я обезсмисля. 

Не внушава доверие. Обещанията звучат преувеличено.

Не казва каквото хората искат да чуят. Целевата аудитория не е проучена добре, преди началото на кампанията.

Рекламира се на грешното място. Съобщението реално не достига до потенциалните купувачи.

Казаното звучи сякаш е измислено от някой неподготвен и неинформиран човек. Съобщението се изпраща без рекламната агенция и бизнесът "да са си написали домашното". Тоест, без да са проучили добре конкуренцията и потребителите.

Рекламира се само в един вид медия. Не е достатъчно. Ефективните съобщения се разпространяват в множество канали.

Каквото се казва, няма смисъл. Не се говори на езика, който разбира и на който отговаря желаната таргет група.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ