Любопитни факти от историята на рекламата

Любопитни факти от историята на рекламата

Любопитни факти от историята на рекламата

Един от най-разпознаваемите и търговски успешни образи в историята на рекламата е този на каубоя на тютюневата марка Marlboro. В рекламите на компанията са били използвани образите на капитан и на спортист. Мъжът на Marlboro обаче остава запомнен за вечни времена като каубой. В неговата роля влизат няколко актьора. По рония на съдбата, трима от тях по-късно умират от рак на белите дробове.

Това е един от интересните факти, свързани с историята на рекламата, които изброяват авторите на проекта Random History Project. Сайтът Adme.ru посочва още други любопитни факти от развитието на рекламните кампании.

Ето какви:

Първата платена реклама в Съединените щати е била купена през 1704 г. Тя е била публикувана в новинарския вестник „Бостън Хералд“. Рекламирала е имение в Лонг Айлънд.

Едни от най-скъпите рекламни кампании в историята са политически и те се случват по време на президентските избори в САЩ. 

Рекламите често използват техниката "условия за ефективност": рекламираният продукт е заобиколен от стоки и предмети, за които се знае, че предизвикат положителни емоции сред потребителите. Например, за праха за пране се знае, че е най-добре да бъде показван в рекламата около деца, цветя, слънце и такива неща. Смята се, че многократната демонстрация на марката в такава среда ще предизвика положително отношение на потребителите към рекламирания продукт.

За да бъдат мотивирани хората да купуват даден продукт, се правят рекламни призиви към психологическите нужди на индивида. Най-използвани и внушавани в рекламата са основните човешки инстинкти - секс, страх, самочувствие, инстинкт за самосъхранение, имитация и жажда за власт.

Проучванията показват, че многократното излагане на даден стимул създава специален ефект, наречен ефект на експозицията. Той засилва положителното възприемане на обекта. Например, въпреки факта, че повечето хора не кликват върху банери, рекламата в интернет все още създава положително отношение към рекламирания продукт. Освен това, дори след двадесет импресии ефектът „досадно ми е“ или „тази реклама се изхаби“ не се появява.

За създаването на някои от рекламите работи и стилист храна. Пърженото пиле в тах, например, се обработва по следния начин: първо стилистът храна издърпва кожата на птицата, след това я фиксира с игла и конец. Понякога в пилето се вмъкват навлажнени хартиени кърпи, които създават вид на обем и помагат в излъчването на апетитна пара по време на нагряването.

Децата актьори, които участват в реклами, обикновено са по-големи от потенциалната аудитория, към която компанията се цели. Например, в рекламата на играчки за 8-годишни деца са показвани деца на възраст 11-12 години, които си играят с рекламираните стоки. Това се прави нарочно. Актьорите действат като модели за подражание за по-малките деца.

Твърди се, че Microsoft е заплатила на легендарните музканти от „Ролинг Стоунс“ $9 000 000 за използването на песента им "Start Me Up" в реклама на Windows 95. Понякога пък песен на неизвестен млад певец може да се превърне в хит, след като озвучи реклама. Така се случва с композицията "My Hot Hot Sex" на бразилската група Cansei de Ser Sexy, която се превръща в хит, след като прозвучва в реклама на iPod на Apple.

Mars Company смятала главния герой във филма "Пришълецът" (ET: The Extra-Terrestrial) за толкова грозен, че не разрешава той да се използва във филм за бонбоните й M&M.

Рекламната кампания на Volkswagen в САЩ "Think Small" от на 1950 г. на агенция DDB се оказва изключителна, защото чрез нея немският автомобил Volkswagen Beetle, създаден със заповед на Хитлер, успешно започва да се продава в следвоенна Америка.

По-нови изследвания показват, че най-добрият начин да бъде убеден скептик да си купи нещо е като рекламата, насочена към него се откаже от изброяването на конкретни факти и се съсредоточи върху емоционалната страна на нещата. От друга страна, по-голямата част от хората не са склонни към скептицизъм. Затова често в рекламата се оказват по-убедително изказването на факти и предоставянето на данни.

Преди създаването си през 1440 г., печатната реклама съществувала под формата на гласови съобщения.

Най-голямата група от рекламодатели са производители на хранителни продукти.

В женските списания може да има 10,5 пъти повече реклами и статии за насърчаване на средства за загуба на тегло, в сравнение с мъжките. Вниманието на повече от 75% от жените читателки е хващано чрез наличието на най-малко едно заглавие на статия за това как човек да промени тялото си чрез диета, упражнения или козметични хирургия.

Клоунът Роналд Макдоналд се появява като рекламен герой на McDonald's за първи път през 1963 г. През 2010 г. група американски активисти от оргнизация за корпоративна отговорност обвини компанията, че чрез него в продължение на почти 50 години е насърчавала купуването на нездравословна храна за деца и е допринасяла за затлъстяването и епидемични болести, свързани с нездравословни диети.

В рамките на необикновена рекламна кампания, на тротоара в Ню Йорк веднъж се изписва: "Това показва, че е време да си купя ново бельо". Този т. нар. партизански маркетинг е пример за остра външна реклама, направена с не много пари. След това се появяват хиляди партизански инициативи и герила кампании.

Рекламата на Dove "Еволюция на красотата" за една нощ създава първото в историята на модерната реклама „вирусно“ усещане: повече от 1 милион души я гледат като видео в YouTube, наблюдавайки как се усъвършенстват и променят до неузнаваемост жените зад кулисите на модната индустрия.

Амбиент рекламата легално и нелегално се поставя на неочаквани повърхности (стълби, тоалетни, парапети, и др.) Или се провежда като събитие на неочаквани места (улици, търговски центрове). В последните години тя стана толкова успешна, че рекламодателите са започнали активно да изследват повече и по-нетрадиционни медии. Въпреки това, учените посочват, че този тип реклама създава в потребителите чувство на недоверие и отчуждение. Хората стават подозрителни, защото са свикнали да виждат всеки рекламен трик като планирано действие.

През 1938 г. приходите от реклама по радиото в Щатите надвишават приходите от печатна реклама.

През 2000 г. разходите за интернет реклама в САЩ са $8,1 милиарда. През 2011 г. това число е скочило до $32 млрд.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ