Нещо много полезно за работата на рекламния бизнес

Нещо много полезно за работата на рекламния бизнес

Нещо много полезно за работата на рекламния бизнес

Има много начини да се направи един продукт по-добър. Същото се отнася и за рекламата му. Целият процес на рекламирането, от брифа до общуването с клиента и потребителя, може да стане по-добър чрез един основен похват: конструктивната критика.

Тя не коства пари, коментират авторите в сайта The Balance. Няма нужда от закупуване на инструменти, с които да се приложи. Може да се създаде с много малко или почти никакво допълнително обучение.

Силата на конструктивния обратен коментар се състои от няколко елемента. 1.) Критиката трябва да е с позитивен мотив и тон. Без задни мисли или вербална агресия. 2.) Изказването трябва да е поднесено по дружелюбен начин. (Тук се включват и невербалните знаци в комуникацията.) 3.) Критиката трябва да е брутално честна. 4.) Важно е да е такава, че накара нещата да заработят по-добре. 5.) И да е толкова силна и невъзможна да се пренебрегне, че да пренасочи процеса на работата.

Всички тези елементи се включват в нея, употребата на само един от тях е неправилна. Не е редно да поднасяте честна критика, но с горчиви и груби думи. Не е хубаво да сте толкова позитивни, че да не успеете да промените нищо в процеса на работа. Накарайте нещата да заработят по-добре, но не за сметка на морала на отбора. Не действайте от егоистични подбуди, когато критикувате. Мислете екипно! Чрез критиката си е полезно да дадете ясни насоки на хората, които работят по проекта и практично да им кажете накъде да завървят, къде да се фокусират.

В случая на критикуването точно толкова е важно какво казвате, колкото как го казвате. Дори крайният резултат да е същият, пътуването до него може да разруши цялата кампания.

Избягвайте негативното елиминиране! Да кажем, имате 5 идеи. Неправилно е да започвате от процес на отричане, в който се отървавате от първата, втората, третата или четвъртата идея. Така достигате до извода, че просто приемате най-малко лошото предложение. Резултатът от този вид обратна връзка унищожава надежди. Особено в един творчески екип или в криейтив отдел на рекламна агенция.

Опитайте с позитивната селекция. В същата ситуация, в която 5 идеи са представени, можете да започнете с думите: „Мисля, че номер 2 е смела. Но може би е твърде смела за нас в момента. Въпреки това, добро мислене! Номер 1 е дори по-дръзка. Хубаво е да се види как се тласка напред марката по този начин, но отиваме твърде напред. 4 е нещо, което сме изпробвали преди под една или друга форма. Всички знаем, подходът е фокусиран и запомнящ се. Затова, да опитаме номер 5.”

Крайният резултат ще е същият. Само че думите, които сте използвали, ще са различни. Или, ако има нещо основно, което е полезно да запомните от този текст, то е следното: следващият път, когато ви помолят да дадете мнение, помислете как да изберете най-добрата идея или да изтъкнете добрите качества, без да елиминирате останалите като лоши.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ