От 7 май възстановяват платеното паркиране в центъра на София

От 7 май възстановяват платеното паркиране в центъра на София

От 7 май възстановяват платеното паркиране в центъра на София

От 7 май се възстановява работата на „Синя“ и „Зелена“ зона в София. Едновременно с това поетапно ще се нормализират графиците на градския транспорт. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова. 

"От 7 май ще започнем с електротранспорта, трамваите и тролеите, които преминават през центъра. От понеделник, 11 май, очаквам да влязат в делнични разписания както метрото, така също и наземният градски транспорт поетапно в рамките на следващата седмица. Засега остава намаленото работно време - вечерно време съответно до 22 за градския транспорт в града и до 22:30 за крайградските линии и метрото. Целта е да няма струпване на граждани в превозните средства", уточни Фандъкова. 

Тя напомни, че според заповедта на министъра на здравеопазването маските в градския транспорт са задължителни и помоли гражданите да ги ползват. По думите й, ако интересът от страна на пътниците към градския транспорт се засили, имат готовност да се върнат и крайните часове на разписанията

Пускането на първия участък от третата линия на метрото в София се отлага за юли - август. Тогава, наведнъж ще бъде пуснато 8 километрово трасе от "Красно село" до "Хаджи Димитър", а не както се предвиждаше първоначално участъкът да се пуска поетапно, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, която провери днес как вървят тестовете на трасето при метростанция "Хаджи Димитър".

"Продължават тестовете на влаковете по първия участък от 8 км на третата метролиния. Те започнаха през ноември и трябваше да продължат 6 месеца. Заради извънредната ситуация в последните 2 месеца част от екипа на "Сименс" обаче беше изтеглен и тестовете вървят по-бавно. Получихме предложение от "Сименс" вместо да пуснем участъкът на два етапа, както планирахме първо 5 км и след това още 3 км, да се пусне целият участък от "Красно село" до "Хаджи Димитър" някъде юли - август", обясни Фандъкова. 

Последната засега станция на третата линия - "Хаджи Димитър" ще се ползва от 45 000 жители на кварталите "Хаджи Димитър" и "Сухата река". Те ще могат да стигнат до центъра за 3 до 5 минути, а до "Красно село" - за 12 минути.

"Факт е, че в последните месеци броят на пътуващите намаля чувствително. Имаме около 76 000 души дневно, които ползват метрото, при обичайни 350 000 пътници. Имаше ситуации до 6-7 пъти по-малко пътници", отчете Фандъкова.

Очаква се по останалите 4 станции от третата линия - от "Красно село" до околовръстния път при "Горна баня" скоро да също да стартират тестовете на трасето.

По всички 12 станции на третата линия ще има перонни врати за по-голяма безопасност на пътниците, които чакат влакчетата, посочи шефът на "Метрополитен" ЕАД проф. Стоян Братоев. В момента такива врати се поставят и по някои от старите станции на първата и втората линия. Те ще са готови до месец, допълни той.

"Очаквам пропуснатите ползи от целия общински сектор транспорт до средата на май да бъдат около 40 млн. лв., а загубите да бъдат 2 пъти по-малко", заяви на свой ред и зам.-кметът по транспорта Кристиан Кръстев. 

Той добави, че има стотици жалби от граждани, които настояват зоните за платено паркиране да възстановят работата си, тъй като има много нарушения при паркирането.

.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ