Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

„Софийска вода“ ще търси скрити течове с нов софтуер

Снимка: Shutterstock

„Софийска вода“ ще обедини всичките си софтуери в един, за да може да открива навреме скрити течове. Това стана ясно на брифинг, на който компанията представи инвестиционната си програма и планираните си проекти за годината.

Продължава започналото от миналата година инсталиране на акустични сензори за шум по водопреносната система, които също ще откриват скрити течове. Те са причина за голяма част от загубите на вода. Общите загуби в края на 2019 г. възлизат на около 43%, като целта за тази година е да се намалят до под 41%.

В момента системата за мониторинг на „Софийска вода“ разполага с 500 измервателни устройства, които на 15 минути измерват подаваните количества вода в 210 зони. Баланс от тази информация сега обаче се прави веднъж в седмицата, а обединяването на данните ще позволи това да се прави всеки ден.

За тази година са предвидени 40 млн. лв. за рехабилитация на над 40 км от мрежата, реконструкция на 2 км и изграждане на нови 2 км. Сред ключовите проекти са изграждането на нов довеждащ водопровод от Бистрица до Кокаляне, разширение на канализационната мрежа в „Модерно предградие“ и „Суходол“, както и ремонт на тръбите на бил. „Сливница“ - между кръговото на „Сточна гара“ и ул. „Раковски“. Ремонтът там ще започне от 3 март и трябва да приключи към края на април. По тази причина на „Сливница“ ще бъде затворена едната лента за движение, за 10 дни ще бъде затворена и „Константин Стоилов“, тъй като и там ще се изгради водопровод.

Според секторния анализ на КЕВР за 2018 г. 0,9% от мрежата в София е била подменена при 0,62% цялостно за страната. Общите инвестиции във ВиК сектора са били 230 млн. лв., като „Софийска вода“ е втора по размер на инвестициите с 40 млн. лв. или 18% от всички след регионалното министерство.

Планирано е и изграждане на още един, пети метан танк с капацитет 7 хил. куб. метра за обезвреждане на утайките от отпадъчните води и произвеждане на повече биогаз.

Според компанията клиентската удовлетвореност се е подобрила през 2019 г. - 74% от хората са доволни от качеството на питейната вода, увеличили са се и хората, които пият вода от чешмата от 73 на 76% за година. 87% са доволни от системата за отчитане на водомерите, а 91% - от фактурите, които получават. Събираемостта на задълженията също е била рекордна в последните 7 години, като за 2018 г. тя е била над 96%. 

 

още по темата
още от София