Възходът на електронните спортове

Възходът на електронните спортове

Възходът на електронните спортове

С многомилионната си гледаемост, завладяващите заглавия и организирането на мащабни турнири не е изненада, че светът на електронните спортове е все по-узряващ да измести едни от най-добре утвърдените традиционни такива. Въпреки че индустрията е сравнително млада, продължителният ѝ растеж не показва никакви признаци за забавяне, пише CNN.

Играта League of Legends (LoL) е хит сред по-младите аудитории и в продължение на години си остава едно от най-добрите заглавия, посочват анализатори на Nielsen. Скорошно проучване посочва, че Европейското първенство на видео играта (LEC) има по-висока средна минутна аудитория (АМА) между 16 и 29 години спрямо едни от най-големите турнири в спортове като тенис, баскетбол и ръгби.

Албан Дешелот, директорът „Бизнес развитие“ на разработчика Riot Games за Европа, отбелязва, че резултатите на LEC се удвояват през последната година. „Това е нещо невероятно и е предизвикателство да видим какво следва – как да продължим да растем, да носим повече стойност на феновете“, коментира той.

Светло бъдеще

Средната възраст на един фен на LEC е едва 23 години – с 19 по-малко от тази на футболните запалянковци, което показва значителен потенциал за просперитет на електронните спортове.

Зрителите също имат специфични демографски характеристики – предимно млади, свободни мъже в гимназия или в колеж.

За спонсорите това е още едно поле за изява – според Дешелот има три поколения брандове, които се включват в Европейското първенство на LoL от началото му през 2013 година. В самото начало технологичните организации са били запалени по това играчите да използват техните продукти. След тях се появили и други компании, включително за храна, които искали да таргетират зрителите по време на събитията, излъчвани на живо, а отскоро интерес има и от страна на брандове като Louis Vuitton, който иска да си колаборира с индустрията и в края на 2019-а дори създаде капсулна модна колекция, посветена на League of Legends.

„Много добре позиционирани сме по отношение на публиката, по отношение на гледаемостта, по отношение на начина, по който правим нещата и това ни прави малко по-различни“, заяви Дешелот и добави, че пандемията от COVID-19 е довела до увеличение на зрителите, докато едни от най-значимите събития в традиционните спортове, включително Олимпийските игри, бяха отложени във времето.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ