Австралия прие закона, задължаващ технологичните гиганти да плащат за новинарско съдържание

 Австралия прие закона, задължаващ технологичните гиганти да плащат за новинарско съдържание

Австралия прие закона, задължаващ технологичните гиганти да плащат за новинарско съдържание

Австралийският парламент прие днес закона, задължаващ технологичните гиганти да възмездяват медиите за публикуване на създадено от тях съдържание, предаде Франс прес.

Текстът беше приет с лекота, след като Facebook и Google постигнаха споразумения, за да избегнат възможността да бъдaт подложени на принудителен арбитраж. Благодарение на закона се очаква двете водещи компании в дигиталния сектор да инвестират десетки милиони долари в споразумения за ползване на местно съдържание.

Законът може да се окаже модел за решаване на конфликтите между технологичните гиганти и регулаторните органи по света за балансиране на отношенията между традиционните медии, изпаднали в сериозни финансови затруднения, и дигиталните мастодонти, които доминират в интернет и получават солидна част от приходите от реклама.

Според правителството законът ще гарантира, че новинарските компании "ще получават справедливо възнаграждение за съдържанието, което създават, което на свой ред ще допринесе за това журналистиката в обществен интерес в Австралия да продължи да съществува".

Отсега нататък Google ще трябва да плаща за новинарското съдържание, които ще публикува в новото си приложение Google News Showcase, а Facebook ще трябва да плаща на доставчиците, захранващи неговия нов продукт за News, който ще заработи в Австралия по-късно през годината, инфомрира БТА.

Наскоро Facebook влезе в остра конфронтация с австралийското правителство. След като блокира публикуването на линкове към статии на местни или международни медии в отговор на законопроекта, собственикът на Instagram и Whatsapp накрая даде заден ход, сключвайки в последния момент споразумение с Канбера.

Компанията на Марк Зукърбърг обяви, че ще инвестира най-малко 1 милиард долара в новинарско съдържание през седващите три години. Тази нова инвестиция, огласена в статия в блога на Ник Клег, който отговаря за международните отношения и връзките с обществеността на Facebook, се добавя към 600-те милиона долара, "инжектирани" в медиите от 2018 г. насам.

Goolge, от своя страна, вече се съгласи да изплаща "значителни суми" в замяна на позването на съдържание, създадено от пресгрупата на Рупърт Мърдок News Corp. която настояваше за новия австралийски закон.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ