Един нестандартен подход за справяне с кризата със Северна Корея

Един нестандартен подход за справяне с кризата със Северна Корея

Един нестандартен подход за справяне с кризата със Северна Корея

"Хвърлете 25 милиона iPhone-и по тях и сложите над тях сателити с безплатна Wi-Fi".

Това написа преди време в Twitter Джоко Уилинк - бивш командос от американския флот, автор и сътрудник на сайта Business Insider. Призивът е към САЩ. Идеята му е едно нестандартно решение към севернокрейската криза. Залага на достъп до информация от и към външния свят за севернокорейците, които да се пробудят, и не включва нито скрити специализирани оперативни удари, нито военни действия и бомби. 

Призивът привлече внимание в Twitter и създаде голяма дискусия. 

Експерти сега коментират, че предложението всъщност може и да работи, посочва Индипендънт. Макар да е е фантастично и пресилено, Юън Сун - експерт по проблема в Северна Корея в центъра "Стимсън", казва, че това е възможно.

"Ким Чен Ун разбира, че веднага щом обществото се отвори и севернокорейците осъзнаят какво са пропуснали, режимът ще стане неустойчив и той ще бъде свален", каза Сун пред Business Insider. Поради тази причина правителството на Северна Корея категорично се противопоставя на всички мерки, които отразяват предложението на Уилинк.

Сун посочва, че когато Южна Корея е използвала балони, от които били пускани брошури и DVD-та над Северна Корея, режимът на Ким Чен Ун действал с военни средства, тъй като усетил слабостта си спрямо проспериращите либерални демокрации. Ето защо Северна Корея би отхвърлила дори безплатни iPhone-и за цялото си население, за което се смята, че е около 25,2 милиона.

КНДР сурово наказва обикновените граждани, за които се установи, че ползват южнокорейски медии, така че има основателна причина да се мисли, че предоставянето на достъп до интернет или устройства на севернокорейците биха могли да доведат до убийства на хората.

"Те няма да се денуклеаризират, докато режимът им не се промени и обществото не се промени", казва Сун, цитиран от Business Insider. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ