Русия започва експеримент за етикетиране на антисептици и дезинфектанти

Русия започва експеримент за етикетиране на антисептици и дезинфектанти

Русия започва експеримент за етикетиране на антисептици и дезинфектанти

Русия стартира експеримент за етикетиране на антисептици и дезинфектанти. Той започва от днес, 1 август, и ще продължи до 31 август 2022 г. Съответният указ е подписан от премиера Михаил Мишустин през юли 2021 г., предава ТАСС

Според документа, пилотният проект засяга кожни антисептици и антимикробни парфюми и козметика, предназначени за хигиена на ръцете. Според пресслужбата на оператора за маркиране, Центъра за развитие на напреднали технологии, компании, работещи под марки като Dettol, Septolit, Avon, Faberlic и Mary Kay са решили да се присъединят към пилотния проект.

"Етикетирането е важен инструмент за намаляване на дела на нелегалните продукти, който вече се е доказал в много категории стоки. В контекста на пандемията на коронавирус, проблемът с фалшивите антисептици става особено остър", каза Реваз Юсупов, зам.-генерален директор на Центъра за развитие на напреднали технологии.

Според него, въпросът за въвеждане на етикетиране за тази категория продукти се обсъжда отдавна, инициативата принадлежи на самата индустрия и е подкрепена на всички нива, включително и от членовете на Държавната комисия за борба с незаконния трафик на промишлени продукти .

"Участието в експеримента е доброволно, но сега повече от 35 компании са решили да се присъединят към него. Това още веднъж потвърждава искането на бизнеса да създаде условия за лоялна конкуренция в правната сфера. Системният оператор е готов да започне експеримента", увери Юсупов.

По данни на Висшето икономическо училище на Националния изследователски университет през 2020 г. в Русия са продадени 0,67 милиарда опаковки с антисептици и дезинфектанти, докато делът на незаконния оборот на такива продукти възлиза на 51%, което е значително увеличение в сравнение с 2018-2019. на 10%. Изследователите свързват растежа на фалшивите стоки с пристигането на нови производители на пазара, които често пускат продукти, без да получават необходимите документи за собственост или данъчна регистрация. Според Висшето икономическо училище въвеждането на етикетирането ще намали дела на фалшивите продукти на този пазар с 50% и ще доведе до увеличаване на доходите на законните производители с 0,67-0,7 милиарда рубли годишно.

Бизнесът експериментира, за да се подготви правилно за задължително етикетиране. "Имахме възможността да участваме в експеримента и веднага се възползвахме от него. Като част от пилотния проект искаме да разберем целия процес на маркиране, да определим най-оптималния метод за кандидатстване, да сведем до минимум грешките в бъдеще и да изберем правилното оборудване, което отговаря на нашата компания", каза главният технолог на "Crystal Cosmetics" Елена Стаценко.

Според техническия директор на компанията Elite Agrosystems Олег Бритков етикетирането гарантира качеството на стоките. "Мисля, че задължителното етикетиране на антисептици ще бъде одобрено на законодателно ниво. Бихме искали да се предпазим от фалшифицирани и фалшиви продукти", поясни той. 

Renaissance Cosmetics смята, че въвеждането на етикетиране ще намали дела на фалшивите продукти. "Нашата компания ще участва в експеримента за етикетиране на антисептици. Искаме да се подготвим предварително, да изберем техническо решение, да разберем как ще бъде изградена цялата система, да вземем предвид всички трудности и да предотвратим проблеми в бъдеще, когато етикетирането стане задължително", заяви мениджърът отдел разработки на компанията Полина Змейкова. Според нея с помощта на маркирането ще бъде възможно да се проследи цялата производствена верига на даден продукт. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ