Шефът на United Airlines се извини след ужасния случай с пътник

Главният изпълнителен директор на United Airlines Оскар Мъноз се извини за "истински ужасния" инцидент в самолет на компанията, заснет във видео от пътници на самолета и гледан в социалните мрежи над милион пъти.

При случая един от хората на борда беше извлечен навън насила, окървавен и дърпан по пода, заради желание на компанията да настани четирима свои служители вместо вече седналите вътре пътници. Полетът е бил препълнен, а продадените места - твърде много. 

Човекът във видеото е влачен от самолета крещейки, като се твърди, че той е бил случайно избран да бъде изведен от него. Мъжът е оказал съпротива да напусне, след което е изведен насила от охраната на летищните власти. 

Оскар Мъноз коментира, че "продължава да бъде смутен" от инцидента, посочва BBC News. Той е заявил, че компанията "ще поправи това, което е направено, така че никога повече да не се случва". 

Семейството на пътника на име Дейвид Дао издаде изявление, в което изказва благодарност за масовата подкрепа, която е получило. Дао се лекува в болница в Чикаго. 

Полетът е бил от Чикаго до Луисвил, Кентъки, в неделя вечерта. Авиокомпанията е искала да вкара на борда четирима свои служители, които трявало да бъдат в Луисвил на следващия ден, и да изкара четирима пътници. Преди това тя е била обявила полета за препълнен (overbooked). Трима от пъниците са се съгласили да напуснат самолета. Дейвид Дао е отказал. По-рано Дао е казал, че работи в болница и трябва да види пациентите си на следващия ден, разказват в Twitter очевидци. 

Акциите на United Continental Holdings паднаха след инцидента с над 4%, като в един момент това означаваше, че компанията "изтрива" близо 1 млрд. долара от стойността си. След това отново се покачиха и приключиха с 1% спад в края на борсовата им търговия. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ