нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

11 начина да подобрите концентрацията си

Снимка: Shutterstock

Ако не можете да си свършите работата без да си мечтаете за обедната почивка, или не можете да прочетете някоя по-дълга статия, без да преглеждате известията в телефона си, не сте само вие, коментира Obekti.bg.

Според доклад на Майкрософт, средният обхват на човешкото внимание е бил 12 секунди през 2003 г. и е намалял до 8 секунди през 2013 г. Неслучайно в платформата Quora въпросът „Как да подобря концентрацията си?” се радва на голяма популярност. Business Insider подбра най-добрите съвети.

1. Планирайте времето, в което не е нужно да бъдете продуктивни.

Уверете се, че дневният ви график включва паузи, в които можете умишлено да не правите нищо продуктивно.  Науката подкрепя този съвет - почивките възстановяват концентрацията и енергията, когато е изчерпана.

2. Съобразете графика си с равнищата си на енергия.

Открийте кога се чувствате най-енергични през деня и кога не. Можете да си направите таблица за всеки ден в рамките на една седмица.

Стремете се да работите върху задачите, които изискват повече концентрация, във времето, когато по принцип сте по-енергични. Когато презареждате, може да се заемате с по-малко натоварващи дейности, например да си проверявате пощата и т.н.

Тази стратегия работи дори когато нямате толкова гъвкав график. Ако можете да предвидите равнището си на енергия във всеки даден момент през деня, можете да планирате как да го засилите, когато е необходимо.

3. Упражнявайте се да слушате музика внимателно.

Повечето от нас са се опитвали да слушат различен тип музика за фон, докато се опитват да се концентрират върху това, което работят.

Слушайте музика, без да правите каквото и да било друго.

„Слушането на музика подобрява концентрацията и фокуса, но само когато действително слушате... Много хора нямат способността да се концентрират само върху един инструмент и да разберат какво се случва. Опитайте, това добавя ново измерение към музиката, която слушате и разширява вкусовете ви. (Когато освободите ума си и му дадете възможност да бъде запълнен само с музика, това е също форма на медитация, където всъщност изчиствате бъркотията на мислите си и се фокусирате върху едно нещо.)”

още от Техники за успех