нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Когато се върнете в офиса

Снимка: Shutterstock

Компаниите в цял свят се сблъскват с постоянните удари на Covid-19, докато се чудят дали да отложат връщането в офиса или да го затворят отново. Бъдещето крие много неизвестни и много организации търсят вдъхновение и насоки от други компании като Google, Facebook или Apple.

За стартъпите обаче пътят напред не е толкова ясен, тъй като те обикновено нямат дълбочината на ресурсите, притежавани от Google. Това, което Google и другите големи имена в технологиита предлагат, са меню за това, което трябва да помислят по-малките организации. Ето четири основни съображения, върху които стартъпите трябва да разсъждават при преосмислянето на работното място. 

1. Приоритизирайте собствения капитал

Голяма част от пъзела е как да създадете справедливо преживяване за всеки служител на хибридното работно място. Поставянето на собствения капитал в центъра ще бъде ключово в този нов начин на работа, тъй като световете на лични чатове и работни телеконференции се сблъскват. Капиталът в центъра хуманизира преживяването, като разглежда пълния жизнен цикъл на служителите - набиране, включване, ангажиране, прогресиране и задържане. Това е мислене за срещи на персонала, възможности за сътрудничество, часови зони, етикет на срещи и т.н.

Ние всъщност сме в социален експеримент за доверие и той коренно промени начина ни на работа. Трябва да променим начина, по който работим, особено когато става въпрос за наемане, управление, сътрудничество, ангажиране и комуникация, като същевременно поддържаме справедливостта.

Това означава да имате активно приобщаващи практики, като например да помните часовете на срещи и часовите зони на хората, които ще участват в разговорите. Или когато споделяте информация, ще бъде важно да се гарантира, че комуникационната каскада ще стигне до целия екип, а не до определени членове. Това може да се постигне чрез споделяне на съобщения в множество канали, например през имейла и в бюлетина на компанията.

2. Не чакайте, повторете

Много стартиращи компании преместиха напълно служителите в офиса към работа от вкъщи. Сега някои от тях разглеждат хибридния модел - комбинация от дистанционна работа, престой напълно в офиса или въвеждане на график, който съчетава и двете форми. 

Проектирането на хибридно решение изисква непрекъснато внимание, за да се гарантира, че има минимални прекъсвания на работната сила. Плановете за връщане на работа не трябва да бъдат твърде строги. Ето защо трябва да помислите кои са нещата, които работят добре за вашата компания.

3. Център по безопасност 

С нарастващите варианти на "Делта" и "Ламбда" и многото неизвестни, свързани с разпространението на коронавируса, организационните планове трябва да се съсредоточат върху безопасността на служителите и това изисква спазване на най-новите указания от националните и от местните здравни власти.

След това се определя вашият протокол за връщане в офиса - дали само на ваксинираните ще бъде ли разрешено да се върнат или ще се изискват ваксини от целия персонал? Тук има много съображения и правни въпроси за разглеждане и обсъждане. 

Персоналът може да се притеснява да се върне в офиса и да иска да бъде сигурен в своята безопасност, докато лидерите са в несигурна позиция дали да направят това, което смятат за правилно. Например Google изисква от служителите, които се завръщат в офиса, да бъдат ваксинирани, а други компании силно насърчават персонала да се ваксинира и се отказват от мандатите. 

4. Съобщавайте за промяната 

За много от служителите връщането в офиса може да е свързано със страхове и несигурност. Управлението на кривата на промяна и очакванията изисква да се даде възможно най-голяма яснота възможно най-скоро. Комуникацията е всичко! 

Освен това е важно да сте наясно с чувствата на вашия персонал, за да разберете техните нужди и очаквания за завръщане в офиса. Чрез включване на настроенията на служителите, балансирани спрямо здравните и бизнес нуждите, може да се формира решение, което да отговаря на размера на вашата организация. 

Източник: Бърнард Коулман, ръководител на ангажираността на служителите в Gusto, за Inc.com

още по темата
още от Техники за успех