нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Дигиталното лице на личната марка

Снимка: Shutterstock

Социалните мрежи не са истинско отражение на реалния живот и голяма част от най-доброто, което ще ни се случи през целия ни живот, няма да се случи пред екрана. Те обаче са силно видим комуникационен канал: чрез тях изразяваме това, което мислим, чувстваме, темите, които смятаме за интересни или това, което се стремим да постигнем в личен и професионален план. 

Имайки това предвид, трябва да сме наясно, че всичко, което публикуваме в мрежата, влияе по един или друг начин на това как другите ни възприемат. Дори има служители за подбор на персонал, които се обръщат към социалните мрежи, преди да отсеят кандидатите за работа. Струва ли си да поканите някой, който се оплаква от предишната си работа или бившия си шеф в екипа? Не изглежда разумно. Но можете да накарате социалните мрежи да работят за вас, за да популяризирате това, което правите, да спечелите клиенти, и дори да увеличите приходите си. 

Нека започнем с основното. Какво правим всеки ден в социалните медии, което влияе на личната ни марка? 

Оплаквания относно работа

Може би не сте на мечтаната работа, на обещаната позиция или в най-добрата компания. Може би шефът ви е перфектен глупак или пък имате най-лошите партньори или клиенти във вашата индустрия. Вашите мрежи обаче не са идеалното място за оплакване. С това вие предавате само негативизъм и се превръщате в токсичен елемент във вашия бизнес. Вместо това помислете какво можете да направите, за да подобрите средата си, да поддържате здравословни отношения с шефовете си, да спечелите клиента или, ако видите, че това е невъзможно, да потърсите нови хоризонти.

Лични драми

Всички сме имали приятелка, която има ново гадже, качва хиляди снимки и мисли и след като връзката приключи, започва да злослови срещу него. Запитайте се коя е вашата аудитория. Замислете се за тези, които виждат всичко това и може би няма да ви пишат заради нестабилния ви любовен живот.

Постоянни жалби за лошо обслужване

Социалните медии се оказаха полезни при повдигане на жалби срещу лошо обслужване или конкретна марка. Компании като Banamex, HSBC, Correos de México и Telmex имат екипи, специализирани в откриването и разрешаването на потребителски жалби, за предотвратяване на кризи, въпреки че има и потребители, които отиват в мрежите, само за да се оплакват от този тип неща. Ето защо трябва да се уверите, че жалбите са само част от всичко, което споделяте в мрежата.

Твърде лични снимки 

Може да сте най-щастливият баща или майка, да искате да споделите моменти с децата си и семейството, но трябва да поставите ограничения дори само от съображения за сигурност. Погледнете го от гледна точка на вашата неприкосновеност на личния живот: има случаи на хора, които постват в кой квартал живеят, в какво училище ходят децата им, ежедневието им, къде и кога отиват на почивка, колата, която са си купили и други подробности, така че освен ако нямате добре дефинирани филтри за поверителност, тези постове могат да бъдат достъпни за всеки. Искате ли някой да знае къде са децата ви, докато работите?

Неуместни шеги и мемета

Известно е, че 85% от потребителите в социалните мрежи не генерират съдържание, но го споделят интензивно. Случаят с приятеля, който споделя само видеоклипове, мемета, снимки, шеги и така нататък, за да се смеят и други, може да ви се струва забавно. Но как бихте се почувствали, ако вашият шеф, клиент или колега ви изпрати сексистки, хомофобски шеги, с високопарен език? Ако сте известен в приятелските си групи с изпращане на този тип съдържание, трябва да знаете, че не винаги правите най-доброто впечатление.

Секси снимки

Трудно е да устоите да покажете красивото си лице или как тренирате във фитнеса, можете дори да привлечете фенове и възможни завоевания, но това може да не е най-идеалното място за тези ваши снимки, ако искате да изградите професионален имидж.

Забравяте най-важното

Точно както голфът помага за сключване на бизнес сделки, а четенето - а за подобряване на езика и знанията, социалните мрежи ви позволяват да се доближите до други професионалисти, клиенти и професионални контакти, до които иначе не бихте могли да достигнете. 

Поради това е препоръчително да споделите това, което правите професионално: какви новини ви интересуват, какви проекти искате да започнете, какви събития или конференции се интересувате да посетите, може би академично сътрудничество, училищен проект, препоръки за книги, променили живота ви. Може дори да намерите хора, които споделят едни и същи страсти и ви помагат да растете. 

Източник: Армандо Руис за entrepreneur.com

още по темата
още от Техники за успех