нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

9 признака, че имате качества да станете предприемач

Снимка: Shutterstock

В ролята си на наставник на бизнес професионалисти често ми задават въпроса за потенциала да започнеш бизнес сам като предприемач в сравнение с настоящата роля на шеф в утвърдена компания. Разбира се, това е лично решение с много плюсове и минуси, но според моя опит отговорът зависи от някои ключови елементи, пише Мартин Цвилинг в статия за Inc.com. Повечето хора смятат, че успехът зависи от това първо да имаме иновативна и уникална идея, но аз открих, че способността да ги превърнете добрите идеи в успешен бизнес е рядко умение. Вгледайте се внимателно в себе си и потърсете нагласата и способността да възприемете тези 9 стратегии.

1. Концентрация върху бизнес проблемите, а не върху мечтите

Бизнес проблемът е нещо, за което хората са готови да платят, за да го решат. Предприемачите трябва да се наслаждават на упоритата работа при решаването на проблеми и бързо да преминат през етапа на идеята, с акцент върху конкретен продукт или услуга, включително срокове и финансови средства.

2. Възможност за насочване на хора и други ресурси за поддръжка

Новият бизнес никога не е операция за един човек. Успешните предприемачи трябва да бъдат ориентирани към хората и да търсят експерти с различни умения, включително маркетинг, производство, операции и финанси. Най-важното е, че трябва да се занимавате с клиентите и да разбирате техните желания и нужди. 

3. Готови да поемете ангажименти и трудни решения

Трябва да сте готови да поемете пълна отговорност за всички аспекти на новия си бизнес. Няма никой над вас, който да ви спаси, а вината няма място в бизнеса. Много хора, които познавам, имат страхотни идеи, но им е твърде удобно да позволят на някой друг да вземе решения или да поеме вината.

4. Лидерство и ефективна комуникация с хората

На първо място, това изисква признание, че лидерството е преди всичко вдъхновение и доверие, а не даване на заповеди. Това изисква ефективна комуникация. Освен това трябва да бъде модел за подражание на екипа, инвеститорите и клиентите.

5. Вяра в необходимостта от маркетинг и продажба

Трябва да продадете себе си, както и вашия продукт. Маркетингът е необходим чрез социални медии, традиционни медии и лична видимост, за да се привлекат клиенти, да се изгради лоялност към бранда, както и имидж на конкурентна марка.

6. Радостта да бъдеш "вале на всички занаяти", а не експерт

Ако обичате да носите много различни шапки и непрекъснато да научавате нови умения, ще получите повече удовлетворение като предприемач. Екипът ви винаги ще бъде по-малък от необходимите умения, така че трябва да сте готови и способни да се включите, за да спасите работния ден. Няма експертни роли при стартиране.

7. Без страх от поемането на премерен риск 

Страхът от провал или значителен риск е потиснал много амбициозни предприемачи или е разрушил здравето им. Всеки нов бизнес има много неизвестни и крие огромен риск. За да бъдете успешен предприемач, трябва да се наслаждавате на поемането на рискове, но винаги да търсите баланса между екстремния риск и интелигентния риск спрямо възвръщаемостта.

8. Пъргавина във всички действия

В този бързо променящ се свят да бъдеш първи на правилното място и да напредваш бързо с развитието на нещата са критични елементи. Ако обичате да изучавате нещата отново и отново или сте склонни да размишлявате много върху решенията си, то начинат на живот на предприемача може да не е за вас. Предприемачите трябва да реагират и да се възстановят бързо.

9. Началото е цел и дългосрочен план

В утвърдените предприятия се очаква професионалистите да изпълняват възложените задачи и да оставят дългосрочното планиране на други. Най-добрите предприемачи следват своята страст и цел и са склонни да мислят по-дългосрочно за своето удовлетворение, а не краткосрочно. 

Източник: Мартин Цвилинг, основател и СЕО на Startup Professionals, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

още по темата
още от Техники за успех