Пазете доверието!

Пазете доверието!

Пазете доверието!

Едно от най-важните неща, които лидерите могат да направят, е да изградят и поддържат доверие в отношенията си. Доверието е важно, защото помага на вашата организация да работи по-гладко. Без доверие всичко спира. Представете си, че вашият клиент прави поръчка за продукт и вие се ангажирате да го доставите в рамките на една седмица. Ако никога не сте пропускали доставка навреме, вашият клиент ще се чувства уверен, че ще оправдаете очакванията му. Ако сте пропуснали датите за доставка в миналото, ще имате късмет, ако клиентът ви даде още един шанс. 

Доверието работи почти по същия начин за всички ваши взаимоотношения - със служители, доставчици, инвеститори и регулатори. Ползите от получаването и поддържането на доверие са значителни. Цената на загубата на доверие е значителна, и освен ако не промените поведението си, тази загуба може да застраши оцеляването на вашата организация.

Ето четири неща, които трябва да направите, за да получите и запазите доверието.

Помислете внимателно, преди да поемете ангажимент

Преди да започнете да поемате ангажименти, попитайте вашите служители, клиенти, доставчици, акционери и общности от какво се нуждаят най-много от вас. След това помислете кои от очакванията можете да задоволите. Оценете своите силни и слаби страни и ресурсите, с които разполагате, за да можете да поемете ангажименти, които сте уверени, че можете да изпълните.

Ако само вие в екипа изпълнявате ангажимент, можете да зададете реалистични срокове въз основа на познаването на собствените си умения и график. Ако обаче сте само един от многото хора, които трябва да работят заедно, за да изпълнят ангажимента, трябва да вземете предвид способностите и графика на всеки служител, преди да поемете ангажимент.

Ако кажете, че ще правите неща, които имат значение за вашите заинтересовани страни и сте уверени, че можете да изпълните тези ангажименти, ще сте направили първата стъпка към изграждане на доверие с тях.

Изразявайте ясно ангажимента си

Следващата стъпка е да предадете ясно ангажимента си. Ако поемете ангажимент в разговор, това е добро начало. Трябва обаче да проследите този разговор с имейл, текст или друга писмена комуникация, която е същата като това, което сте казали, че ще направите. Ако поемате много ангажименти с хората, трябва да следите всички тях. 

Ако имате много ангажименти обаче, ще ви е необходим по-систематичен начин да следите всеки един, който поемате. Не вдъхва доверие, ако не успеете да изпълните ангажимента си, защото сте забравили за него.

Направете това, което обещахте

Тази стъпка е най-трудната от четирите. Ако сте изпълнили правилно първата и втората стъпка, ще разберете, че това, което сте обещали да направите, ще бъде ценно за другия човек и ще бъдете уверени, че срокът, който сте си поставили, е постижим.

Ако изпълните обещаното до крайния срок, който сте съобщили, поздравления! Вие сте увеличили доверието си към другия човек и сте отворили вратата за бъдещи взаимодействия. 

Ако има вероятност да не изпълните ангажимента си, предупредете другата страна

Ако вашият краен срок наближава и осъзнавате, че няма да можете да го спазите, трябва незабавно да съобщите на другия човек, че няма да изпълните навреме ангажимента си.

Ако се извините, обяснете какво е причинило забавянето и поемете нов, по-реалистичен ангажимент. Тогава можете да спрете евентуална загуба на доверие от страна на другия човек. Ако пропуснете този следващ ангажимент, със сигурност вече ще изгубите напълно доверието им.

Когато ръководите организацията си трябва да сте сигурни, че разполагате с хората и процесите, за да следите всичките си ангажименти и колко добре се справя вашата организация, за да ги изпълни. Следвайте тези четири стъпки и извлечете ползите от доверието с всички ваши заинтересовани страни. 

Източник: Питър Кохан, основател на Peter S. Cohan & Associates, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ