Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

"Давайте идеи!" Но, как?

109

Снимка: Shutterstock

"Трябва да се развиваме! Застоят е смъртоносен за бизнеса! Давайте идеи! Бъдете иновативни!"

Така апелират топ мениджърте в много компании. Но въпреки всички мотивационни акции по излъчването на това послание, хората не са по-активни от обичайното. Какво им пречи, че остават пасивни?

На този въпрос предлага отговор Капка Стойкова - бизнес и кариерен обучител, оторизиран коуч към ЕК по програмата за Иновации на МСП на Horizon 2020, както и Lego© Serious Play© фасилитатор. Тя е основател на Development Zone - компания за развитие на хора, екипи и организации, която през 2018 г. чества 10-годишен юбилей.

Ето какво споделя тя по темата "Иновации и вътрешно предприемачество: пречки и добри бизнес практики".

................

Работили сме в годините с много клиенти, които желаят да започнат иновационни кампании вътре в компаниите си. Тук, разбира се, не говорим за току-що стартираща фирма, чиито екипи живеят денонощно, вдъхновени от обединилата ги идея. Става дума за бизнеси с по-дълга история, където процесите са достигнали рутинност.

Решението на мениджмънта на една утвърдена фирма да стартира програма за иновации е продиктувано от желанието да оживи дейността и в крайна сметка, да генерира повече бизнес.

Винаги споделяме с клиентите ни, че дефинирането на цялостна иновационна стратегия и конкретна програма за приложение е задължително. И то по такъв начин, че всеки един служител от компанията да може да намери отговор на въпросите си: Какво има за мен в това? Каква ми е ползата да давам идеи?

Продължава на страници 2 и 3.

още от Техники за успех
14
Сряда
Ноември