Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Какви са вашите силни страни?

2535

Снимка: Shutterstock

Един от най-често задаваните въпроси по време на интервю за работа е: „Какви са вашите силни страни?“

Когато имате ясна представа за това, което може да предложите на вашия работодател, вие имате по-голям шанс да се представите добре на интервюто за работа и да спечелите така желаната позиция. Кои области обаче са тези, които трябва да подчертаете? Кои са вашите качества, умения и силни страни, върху които трябва да се акцентира?

Макар че т. нар. „твърди умения“, които най-общо казано могат да бъдат сумирани под шапката на вашата квалификация и образование, са необходими за изпълнението на работата, за която кандидатствате, „меките умения“, известни още като „социални умения“, са тези, които могат да ви помогнат да изпъкнете пред другите кандидати за работата.

Или поне до такова заключение стигат от компанията NetQuote, която е направила прочуване на нагласите на работодателите и по-конкретно на качествата и силните страни, които те търсят в кандидатите за работа. Това са петте най-често срещани отговори на въпроса „Какви са вашите силни страни“, които работодателите искат да чуват от своите бъдещи служители:

1. „Добър съм в решаването на проблеми“

В каквато и сфера да работите, способността да решавате проблеми е универсално умение, което може да бъде приложено навсякъде. Цели 42% от анкетираните мениджъри, отговарящи за назначаването на нови служители, са избрали този отговор като една от трите най-важни силни страни на кандидатите за работа.

„В сравнение с някои други силни страни, решаването на проблеми се приема като по-стабилно и непреходно умение, което е от непосредствена полза за компанията“, казва Рита Мърфи, говорител на NetQuote.

„Способността за решаване на проблеми предполага, че кандидатът притежава и редица други умения, включително критично мислене, стратегическо мислене и лидерски качества.“ , добавя Мърфи.

Демонстрирайте вашите умения за разрешаване на проблеми като дадете пример с конкретни резултати, които сте постигнали в предходната си работа. Например, може да кажете нещо от рода на „По време на двугодишният ми престой в компанията X, аз успях да увелича удовлетвореността на клиентите от обслужването в моя отдел с 25%“.

2. „Аз съм добър комуникатор“

Добрите комуникационни умения продължават да бъдат от ключово значение при търсенето на работа.

„От LinkedIn публикуваха списък с умения, които всички кандидати за работа трябва да притежават през 2018 г. Комуникационните умения бяха на първо място“, казва Мърфи.

Всъщност, 32% от мениджърите, участвали в проучването на NetQuote, са избрали добрите комуникационни умения като най-важната силна страна на един кандидат.

„Комуникацията не включва само уменията за говорене, но и способността да ръководите, да критикувате и да търсите помощ. Способността да боравите с различни комуникационни методи също така показа и висока емоционална интелигентност“, добавя Мърфи.

още по темата
още от Техники за успех
20
Неделя
Октомври