Методът на учене, който подобрява паметта с 50%

Нормално е паметта да ни изневерява при стрес. Случва се на всеки. Освен ако не учите по един определен начин – тогава дори и стресът не може да навреди на паметта ви.
Практиката на припомняне – иначе казано, препитване, типът учене, при който правите тренировъчни тестове, изгражда изненадващо стабилни спомени, открива ново изследване.
„Обикновено хората под стрес са по-малко ефективни при извличане на информация от паметта – казва д-р Аяна Томас, старши автор на изследването. „Сега за първи път показваме, че правилната стратегия на учене – в този случай практиката на припомняне или правенето на тренировъчни тестове, има като резултат силни репрезентации в паметта, така че дори при високи нива на стрес, участниците могат да достигнат спомените си.“
Учените сравнили тренировъчните тестове с най-разпространения начин за учене: четене и препрочитане на материала.
Хората, които учели, правейки тестове, помнели над 50% повече от онези, които просто препрочели материала.
Ето какво казва първият автор на изследването, Ейми Смит:
„Нашите резултати показват, че въпросът не е задължително колко дълго се учи, а как.
Дори предишни изследвания да са показали, че практиката на припомняне е една от най-добрите стратегии за учене, все пак бяхме изненадани колко добре работи при хора под стрес.
Сякаш стресът нямаше никакъв ефект върху паметта им.
Ученето чрез правене на тестове, при които човек трябва да извлича информацията отново и отново, има силен ефект върху задържането в дългосрочната памет и очевидно продължава на има големи предимства в напрегнати, стресови ситуации.
„Нашето изследване със сигурност не е последната дума по отношение на това как практиката на препитване влияе върху паметта под стрес – казва д-р Аяна Томас – „но виждам, че това може да се приложи при всеки индивид, който трябва да извлече сложна информация във важна ситуация.
Особено за преподавателите, които знаят, че големите изпити могат да поставят студентите под твърде голям натиск – бих ги насърчила да използват повече тестове без такова важно значение в контекста на преподаването.“
Източник: PsyBlog/ Obekti.bg
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
The Guardian: Английски учени тестват ваксина срещу рецидив на два вида рак
Наука и Здраве |Мелони опитва да намали китайската собственост в ключови италиански компании
Икономика |Пекин скъса контактите си с президента на Чехия заради среща с Далай Лама
Свят |Китай създава чрез сливане най-голямата корабостроителна компания в света
Икономика |Европа е увеличила военната си помощ за Украйна през май и юни, сочат данни на германски институт
Свят |Възможно е Зеленски да участва на срещата Тръмп-Путин, но останалата част от Европа е изключена
Политика |Медузи спряха работата на най-голямата атомна централа в Западна Европа
Свят |Кристиано Роналдо се сгоди за приятелката си сред 10-годишна връзка и пет деца
Спорт |НАТО оборудва полски вятърен парк в Балтийско море със сензори и радари
Свят |Тръмп нареди да махнат от централни места в Белия дом портретите на Обама и Буш – баща и син
Свят |Новата икономика: Кои страни в Европа предлагат най-добрата социална сигурност?
Икономика |България вече съхранява слънчева енергия в батерии
Енергетика |Фалитите в Германия нарастват с най-бърз темп от октомври 2024 г.
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.