нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Код "Респект"

Снимка: Shutterstock

Имиджът представлява важна част от комуникацията ни. Личният образ е част от етоса, който е първият филтър на човешкото общуване. Слушаме онези, на които вярваме, и вярваме на онези, които предават своя социален, технически, формален или морален авторитет. Ето защо начинът, по който се показваме пред обществото, играе основна роля в това как ни възприемат хората около нас. В един свят на роботи може би образът нямаше значение, но ние сме в свят на хора, които не само поглъщат данни, но и създават взаимоотношения. Важно е да осъзнаем, че нашият образ е споделен код в социална среда, който установява параметри като заплаха, съпричастност, идентичност, доверие, авторитет и уважение. Тук обаче не ства въпрос само за личния имидж, за начина, по който се обличаме или за ​​прическата. Има и друга важна част от нашия образ, която понякога можем да загубим от поглед: разширеното изображение, в което влизат елементи като вашия характер и ценности. Тях трябва да ги разглеждаме като част от цялостния ни имидж и да полагаме същите грижи в тях, каквито полагаме за личния ни стил. Ето някои елементи, които са част от вашето разширено изображение и на които трябва да обърнете внимание. 

Колата - Вашата кола е много важна част от вашия имидж, но не поради обичайните причини, за които се сещате. Въпреки че в някои бизнес среди марката и луксът са изисквания, общото правило е, че няма значение колко скъпа е тя, а в какво състояние обикновено се намира. Каква е ползата от носенето на рокля на Chanel или костюм на Armani, ако ще се появите на срещата си в мръсна, занемарена или счупена кола? Не е важно каква е марката кола, която притежавате, а дали я пазите съхраняване добре. Тя е проекция на вашите ценности и хората я свързват с вашата личност.

Офисът - Офис стиловете се променят с течение на времето и следват различни тенденции. Преди няколко години "луксозните" офиси се състояха от тежки дървени мебели, класически картини и тежки орнаменти. Модерните офиси се възползват от прави линии, неутрални цветове и минималистичен дух. Имайте предвид обаче, че вашият офис е визуалната метафора за мозъка ви. Който го посети, потвърждава за вас това, което вижда във вашето пространство. Те няма да кажат "уау, какъв разхвърлян офис", а "уау, какъв разхвърлян човек". Въпреки че има професионални среди, в които се изисква и очаква някаква "бъркотия" (като креативни бизнеси, дизайнерски бизнеси и т.н.), все пак "креативно" не означава непременно хаотично или мръсно. Тук има и няколко капана, за които трябва да внимавате: стари и старомодни мебели; излишък от лични вещи и сувенири; куп неща на работния плот, които не използвате в момента; боклуци и лошо осветление. Запитайте се как това пространство ви представя като човек и професионалист и не се притеснявайте да помолите специалист за помощ.

Мобилен телефон и писалка - Не е необичайно да попаднете на хора, които са се погрижили за всеки аспект от имиджа си, докато не извадят телефона с разбит екран, и тогава илюзията е разбита. Както при колата, и вашият мобилен телефон говори за това кой сте и какъв сте. Не става въпрос за наличието на най-новия модел, луксозната марка или надценен мобилен телефон - става въпрос за инвестиране в поддържането му. Същото важи и за писалката: опитайте се да носите писалка с добро качество и в добро състояние, които можете да използвате или да дадете назаем, ако е необходимо. Не е необходимо да харчите хиляди за отлични химикалки. Важното е да сте наясно, че тези аксесоари предават стила и грижите, които влагате в малките неща.

Вашите нрави - Лошите обноски говорят за вътрешните ви ценности. Точност, уважение към хората, начинът, по който поздравявате или се усмихвате казва повече за това кои сте, отколкото най-луксозните връзки. Ето защо винаги поддържайте приятелско отношение с хората около вас и спокойно изслушвайте какво те могат да ви кажат. И моля, не се разсейвайте от мобилния си телефон, докато другите говорят! 

Вашите социални мрежи - Всичко, което качвате във Facebook, Instagram, Twitter и т.н., е част от разширеното ви изображение и пряко влияе върху възприемането на вашата марка в средата, в която се развивате. "Но мрежите са за приятели и семейство", ще ми каже някой. И аз ще ви отговоря: "Точно! Според вас откъде идват вашите първи клиенти и партньори в предприемаческия процес?" Вашите мрежи трябва да предават две неща: вашата личност и вашите лични и професионални интереси. Запомнете, че всичко, което поставите там, е публично. Хората, които не познавате, в крайна сметка ще имат достъп до вашите снимки и коментари. Опитайте се да се държите в тях, както бихте се държали в реална обществена среда: с образование, качество и характер. Това, което поствате в социалните мрежи днес, ще бъде там след две, пет или десет години! 

Визитки и контакти - Доскоро визитките бяха повсеместни. В много случаи те бяха първото нещо, което правехме при стартиране на бизнес. С технологиите те губят присъствието си и много по-млади предприемачи предпочитат да обменят контакти на мобилните си телефони. Независимо дали решите да използвате хартиени или цифрови карти за контакт, проектирайте ги по начин, който предава вашето изображение по положителен начин! Ако са на хартия трябва да са добре проектирани и отпечатани, и най-важното е да са актуални. Ако са дигитални трябва да съдържат пълната информация за фирмата ви, вашата длъжност и да са лесни за изпращане. И най-важното - не пропускайте шанса си да направите добро впечатление.

Вашият Zoom фонд - Личният образ не е поредица от правила, а навикът да се осъзнава проектираното изображение, където нищо не е маловажно. Използването на Zoom или подобни платформи е повсеместно в наши дни и ние прекарваме цели часове в срещи всеки ден от началото на пандемията. Светът на бъдещето ще бъде много по-свързан в този смисъл и виртуалните срещи са тук, за да останат. Zoom фондът, който използвате на вашите срещи, е еквивалентът на вашия офис. Фонът на вашите срещи заслужава внимание: той трябва да бъде подреден, балансиран и да предпочита неутрални цветове. Не бива да отвлича вниманието. Трябва да има добро осветление отпред и камера на нивото на лицето. 

И накрая не забравяйте: личният образ не е костюм или маска. Това е оптимизирано отражение на вашия стил и вашите ценности и е един от вашите истински съюзници във вашия личен и професионален проект. 

Източник: Франсиско Гарсия Пиментел за Еntrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

още по темата
още от Техники за успех