Правилото на Зайнфелд и още доказани техники за бързо справяне с досадни задачи

Правилото на Зайнфелд и още доказани техники за бързо справяне с досадни задачи

Правилото на Зайнфелд и още доказани техники за бързо справяне с досадни задачи

На всеки от нас понякога липсва време или енергия за планираните дейности през деня. Има много техники и методи за подобряване на производителността на труда. Можете да започнете с: 

1. Решете какво е наистина важно за вас. В противен случай 80% от това, което правите през деня, няма да донесе осезаеми резултати.

2. Адекватният сън, добрата храна и упражненията ще ви помогнат да поддържате добра форма, което е най-важно за постигане на целите ви.

3. Правилото за 2-те минути: ако можете да направите нещо в рамките на 2 минути (например, отговорете на писмо или почистете своето. Ако го отложите за по-късно, ще ви отнеме много повече от 2 минути, или изобщо няма да го направите.

4. Правилото за 5-те минути - чудесен начин да се справите с трудна или скучна задача. Не си поставяйте за цел да я разрешите тук и сега, а просто отделете 5 минути за това през деня. Може би в даден момент ще надхвърлите 5 минути, но това ще означава само, че сте се адаптирали към работния процес и сега тази задача не е трудна за вас.

5. Правилото на успеха на Зайнфелд. Ако искате да бъдете професионалист в нещо, правете го всеки ден, без изключения, дори и в събота и неделя

6. Развийте добри навици с правилото за 5-те минути. Това ще ви помогне бързо да придобиете желаните умения и нагласа . Наистина работи!

7. Паметта ви не е твърд диск! Записвайте всичко важно - в бележник, в дневник,  в телефона. Главното е да си водите записки.

8. Използвайте толкова инструменти, колкото наистина ви трябват. В съвременния свят има много програми, предназначени да улеснят работния процес. Изберете това, което е подходящо за вас, дори ако това са само химикал и хартия.

9. Рутината може да убие всяка работа. За да не се поддадете на коварството ѝ ви е необходима дисциплина. Започнете с планиране на деня, това ще ви помогне да останете в тонус през целия ден, да приоритизирате, да отстраните безполезни задачи и да направите това, което наистина е на дневен ред.

10. Техника за ефективно планиране на времето: задайте си ограничение във времето от 25 минути, за да изпълните задача. През това време не се разсейвайте с нищо. Направете кратка почивка от 5 минути. Започнете задачата отново. След 4х25 минути вземете 15-30-минутна почивка.

11. Носете слушалки. Не е нужно да слушате музика, но това ще сигнализира на другите хора да не ви безпокоят за нищо.12. Спрете постоянно да проверявате пощата си. Не трябва да започвате деня си с четене на поща и не трябва да го завършвате с него. Определете оптималния брой пъти, когато ще проверявате пощата си. Например в 11 ч., 14 ч. И 17. Не забравяйте, че вашата поща не е списък със задачи. Опитайте да го разтоварите, като изтриете ненужните и прехвърлите файлове в хранилището. Не смесвайте бизнес писма и лична кореспонденция.

13. Същото правило важи и за телефонни разговори. Не бъдете постоянно на разположение. Настройте телефона си в безшумен режим. Който ина наистина спешна нужад, ще ви намери. Останалите просто ще ви разсейват.

14. Изпълнявайте всички малки задачи едновременно. Като например проверка на поща, разговори по телефона, социални медии и т.н.

15. Правилото за най-важните задачи: започнете деня си с осъзнаване кое е най-важно за вас.

16. Вашата воля не е неограничена. Опитайте се да решавате важни задачи сутрин. За втората част на деня оставете онези задачи, които не изискват усилие на волята.

17. Най-важното!: задайте си въпроса какво е най-важното, което можете да направите тук и сега. След това приложете правило # 4.

18. Не губете време, създавайки абсолютно съвършенство. Доверете се на максимата: „Ако дори не се срамувате от продукта си, значи сте го пуснали твърде късно“.

19. Натискът може да направи чудеса. Страхът от наказание или желанието да бъдете похвалени са добри начини за стимулиране на продуктивна работа във възможно най-кратки срокове.

20. Планирайте ваканции. Почивката никому не е навредила, напротив, освобождава пространство за нови идеи. Правете нещо друго.

21. Научете се да казвате "Не!". Игнорирайте чуждите планове. Действайте само според планирания от вас график, не се приспособявайте към чуждия.

22. Правилото за престорената некомпетентност - всъщност това е дипломатически ход за прилагане на предишното правило.

Little Things

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ