Списъци, списъци, списъци: 5 начина за стимулиране на кариерния растеж

Списъци, списъци, списъци: 5 начина за стимулиране на кариерния растеж

Списъци, списъци, списъци: 5 начина за стимулиране на кариерния растеж

PR директорката на Buffer Хейли Грифис признава, че не може да си представи без списъци и ги използва по различни начини.

Аз съм човек, за когото списъците са жизненоважни. Всеки ден правя списъци със задачи в Todoist. Отделно, поддържам и постоянен списък с цели.

Сред групите със списъци, които съставям, са т.нар. „кариерни списъци“. В тази група има пет вида списъци, които водя от няколко години, като всички те по някакъв начин са свързани с кариерата ми.

Съхранявам ги в Evernote в папка "Кариери" и се позовавам на тях, когато при нас се извършва оценка на служителите или когато се подготвям за повишение.

Сега много се радвам, че тези списъци са на една ръка разстояние. Ако и вие обичате да правите списъци, можете да пробвате някои от тях!

1. Кариерни постижения

Може би най-важният и най-лесният списък, който според мен всеки трябва да направи, е този с кариерни постижения. В мя списък имам общи данни за годината, както и за всяко  тримесечие. Харесва ми да разбивам списъка по тримесечия, но можете да създадете своя, както искате. Например, ако представянето на служителите се оценява два пъти годишно, тогава може да има смисъл да се раздели този списък на блокове от шест месеца. Този списък не трябва да бъде твърде подробен. Моят е от няколко точки с по няколко подсещащи думи за ползване когато дойде време да се позова на тях в процеса на оценяване.

2. Бележки по оценката на изпълнение

Това са нови бележки за мен, но те вече се доказаха като наистина полезни. Започнах да водя всичките си бележки за изпълнението в един документ. Преди, в нашата компания не оценявахме служителите, но сега го правим редовно. Обикновено получавам обратна връзка за ефективността по имейл и след това ги обсъждаме с моя ръководител. Така че, вместо да оставя тези бележки във входящата си поща, ги премествам в Evernote, за да мога следващия път, когато обсъждаме резултатите ми, да прегледам бързо бележките от последния път и да видя какъв напредък съм постигнал. Правим и така наречените 360-градусови оценки, където анализирам резултатите си и тримата колеги, с които работя най-тясно. Те пък анализират мен. Всичко това се прави анонимно чрез CultureAmp. Правим този анализ веднъж годишно и аз добавям тези подробности към бележките си, тъй като те са полезни при оценката на ефективността.

3. Хора, на чиято кариера се възхищавам

Започнах да си водя тези бележки в университета. Има много невероятни хора, на чиито кариери силно се възхищавам. Започнах да поддържам този списък, за да мога да сравнявам техните успехи с моите. Как поддържам този списък? Задавам си въпрос що за човек е този, на когото се възхищавам, и след това обмислям как мога да включа това, което ме възхищава в него, в кариерата си. Например, аз съм голям фен на Райън Холидей. Той има блог и бюлетин и винаги подчертава колко важни са и двете неща за личната марка и кариерното развитие, така че аз вече също имам и собствен блог и бюлетин.

4. Компании, на които се възхищавам

Аналогично, в този списък записвам компаниитее, на които се възхищавам. Причините за това са много. Ако някога си търся работа, ще бъде чудесно този списък да ми е под ръка. Наскоро го изпратих на приятел, който търсеше компания с правилните ценности. Понякога правя следващата стъпка и използвам списъка с компании, за да допълня списъка с хора, на които се възхищавам. Например взимам компания и намирам директор за комуникации или PR мениджър, който мога да следя в Twitter.

5. Длъжностни характеристики на други фирми

Последният списък е малко необичаен, но наистина е приятен за водене: записвам длъжностни характеристики, които или са подобни на текущата ми позиция, или са на едно-две нива по-високо. Това е полезно за мен, защото нашата компания е малка 90 души и аз съм единственият човек, който някога е заемал моята позиция. Ако искам да знам какво е необходимо, за да премина на следващото ниво в моята професия, най-добре е да науча отговорностите на подобни длъжности в други компании.

Не гледам тези бележки през цялото време и не считам за силно задължение да ги поддържам постоянно, но винаги се радвам, че ги имам.

Източник: Fast Company

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ