4 грешки, които добрите предприемачи не повтарят

4 грешки, които добрите предприемачи не повтарят

4 грешки, които добрите предприемачи не повтарят

Всеки има цели, но не всички успяват да ги реализира. Понякога една грешка е достатъчна, за да ви изкара извън релси и да застраши всичко, което сте постигнали до момента.

Нормално е да ви се иска да зарежете всичко и да се скриете от всички тревоги и проблеми, когато преминавате през труден период от живота си. Много хора правят точно това.

Ако обаче сте достатъчно упорити и решителни, за да се справите с тези препятствия, ще откриете, че всяка грешка носи със себе си ценни уроци, които ще ви направят по-силни и по-целеустремени, стига да не я повторите отново.

Това са четири грешки, които добрите предприемачи не допускат втори път.

1. Винаги знаят своите граници.

Не е лесно да казвате „не“, особено на вашите клиенти. Живеем в свят, в който бизнеса поставя на пиедестал волята на клиентите. В основата на съвременната бизнес среда седи идеята , че „клиентът е крал“ и че „клиентът винаги е прав“. Нищо чудно, че предприемачите се чувстват задължени да изпълнят дори най-налудничавите изисквания на своите клиенти. Именно по тази причина е важно да зададете определени граници, с които вашите клиенти трябва да се съобразяват.

Невъзможността да отговорите с  „не“ на техните прищевки, ще застраши контрола, който имате върху собствения си бизнес. Не след дълго вие ще започнете да приемате чуждите проблеми, като ваши собствени, и ще изгубите от поглед крайната цел, заради която сте започнали този бизнес. Вашият проект ще потъне в безпорядък.

Определянето на граници е истинско предизвикателство, но е напълно възможно да запазите своя авторитет, без да бъдете груби и неуважителни. Създайте набор от правила и норми в бизнеса си, които никога да не прекрачвате.

Винаги ще има хора, които няма да приемат вашите граници и ще опитат да ви въвлекат в конфликт. Когато клиентите оспорват вашите правила, обяснете им защо те съществуват. Бъдете честни относно степента, до която сте готови да направите компромис. Ако след това клиентите продължават да са недоволни, спокойно може да им кажете да потърсят желания продукт или услуга на друго място.

Понякога е по-добре да понесете краткосрочна загуба, ако това ще ви помогне да избегнете по-сложни проблеми в бъдеще.

2. Никога не подценяват сроковете.

Повечето предприемачи са оптимисти по природа, а това им позволява да извличат най-доброто от всяка ситуация. Тази тенденция обаче може да доведе до нереалистични прогнози за времето, необходимо за изпълнението на определени задачи. Това психологическо явление е наречено „заблуда на планирането“.

Въпреки че сме вършили една и съща задача хиляди пъти, ние все още подценяваме времето, необходимо за нейното завършване. Това може да попречи на организацията на нашето време и на ефективното определяне на реалистични срокове за изпълнение.

Проблемът в случая идва от факта, че сроковете създават очаквания. Ако сроковете са прекалено леки и свободни, служителите губят мотивация, ако са твърде строги, хората започват да страдат от стрес и тревожност. И в двата случая продуктивността спада.  

Успешните предприемачи знаят, че дори най-рутинните задачи могат да крият изненади. За това те управляват своето време по начин, който създава реалистични очаквания и същевременно с това оставя място и време за непредвидени предизвикателства.  

3. Не опитват да правят всичко сами.

Въпреки че разполагате с висококвалифициран екип, не спирате да се оплаквате от това, колко много работа имате за вършене всеки ден.

Времето е ценно. Дори и най-големите работохолици в света имат интереси и хобита, с които се занимават в свободното си време. Има ли причина да губите часове от времето си в опити да направите всичко сами, когато зад вас стоят способни хора, които могат да изпълнят същата задача?

Много предприемачи са маниаци на тема контрол и мразят да делегират работа. Те подценяват способностите на другите и вярват, че са само те могат да се справят с дадена задача. С разрастването на бизнеса обаче работното натоварване става прекалено голямо за един човек. Когато стигнете до този етап, най-важна ви работа като лидер е да научите е да научите членовете на вашия екип да мислят самостоятелно и сами да задават важните въпроси.  

Вие трябва да зададете очакванията и целите, но хората от вашия екип трябва сами да вземат решенията за това, как да ги реализират. Неуспешното делегиране ще доведе до стагнация на бизнеса и ще постави ненужен товар върху вашите рамене.

4. Избягват да си създават врагове.

Конкурентите ви не са ваши врагове. Ако фокусирате цялата си енергия върху победата над тях, ще изгубите от поглед най-важното в бизнеса – щастието на вашите клиенти. Това не означава да пренебрегвате новите тенденции в индустрията и да живеете в изолация. Целта е да не сравнявате непрекъснато с хора, които сте нарочили за ваши противници.

Вместо това, използвайте това време, за да намерите разрешение на проблемите на вашите клиенти. Създайте продукти и услуги, които те обичат да използват и им предложете преживявания, към който ще искат да се връщат.

Грешките са неизбежна част от живота. Важно е обаче да осъзнаем, че те могат да причинят сериозни щети, ако не направим промени в нашето поведение, което им е позволило да случат повторно.

Даниел Марлин, предприемач и маркетингов консултант, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ