Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Не "мисля да стана..." Трябва!

Снимка: Shutterstock

Искате свобода, финансова независимост и да държите съдбата си в собствените си ръце. Може би искате най-накрая да напуснете вашата компания или пък да прекратите обучението си в университета, за да се отдадете на живота на предприемача.

Не след дълго започвате да казвате на вашите роднини и приятели: „Мисля да стана предприемач“.

Истината е, че това не е достатъчно. Ако искате да успеете като предприемач, това не трябва да е някаква мимолетна прищявка, а изгарящо желание, което не ви позволява да спите спокойно. Пътят на предприемача е изпълнен с трудни моменти и препятствия, които ще могат да бъдат преодолени само с интензивен стремеж и нестихващо желание за успех.  

„Когато някой ми казва „Мисля да….“, винаги ме обхваща съмнение. Тогава ми се иска да кажа: „Върни се, когато е „Трябва да…“. Това ми каза по време на интервю авторът и предприемач с 40-годишен опит Чип Бел.

Именно тази идея е в основата на един от петте основни принципи, които аз и Бел смятаме за критични за успеха на всеки предприемач. Ето ги и тях:

1. Страст

„Под обвивката на всеки успешен предприемач може да откриете стремеж, целенасоченост и неутолим копнеж. Това е източникът на тяхната упоритост и постоянство. Докато повечето хора мислят за работа само в офиса, за предприемачите тя е неразделна част от техния живот“, казва Бел.

Според него предприемачите се водят от това какво трябва да бъде свършено, а не колко време от деня си са отдали на работата. Много често страстта, която инвестират в начинанията си изисква от тях да правят жертви в други аспекти на техния живот. Това не означава, че трябва да правите компромис с вашите принципи и ценности или пък че трябва да обърнете гръб на вашите близки, но в същото време трябва да приемете, че в живота ви ще има моменти, в които неща ще трябва да останат на втори план. Бъдете готов за подобни жертви, ако искате да бъде предприемач.

2. Уникалнa идея

Един мъдър редактор веднъж ми каза, че ако искате да впечатлите издател с идеята си за книга, тя трябва да запълва някаква ниша. Огромна част от идеи за книги, които биват подминавани от издателите, не успяват да спечелят техния интерес по две причини: книгата не разрешава някаква специфичен проблем или не предлага уникален начин за разрешаването на вече съществуващ проблем. Същото важи в пълна степен и за повечето бизнес идеи.

Бел отбелязва, че страстта сама по себе си не достатъчна. Той дава пример с двойка, чиято любов към виното и пицата е била достатъчно силна, че двамата са решили да напуснат работа и да отворят ресторант. В крайна сметка обаче техният ресторант е затворил врати едва няколко месеца след откриването, тъй като в близост до него е имало две пицарии от установена верига. Това, което двойката е предлага на своите клиенти просто не е било достатъчно уникално.

още по темата
още от Техники за успех