8 неща, които интелигентните хора не споделят на работа

8 неща, които интелигентните хора не споделят на работа

8 неща, които интелигентните хора не споделят на работа

Избирането на правилните аспекти от вашия живот, които да споделите на работното място е доста трудно. Разкритие, което в един момент ви изглежда като нещо, което би помогнало за изграждането или заздравяването на по-дълбока връзка с хората от офиса, след време може да се окаже една огромна грешка. 

Проблемът е, че не може да изградите силна професионална мрежа от контакти, ако не сте открити и искрени с вашите колеги. Въпросът е в правилната селекция на нещата, които ще споделите, защото погрешната информация може да им разрушителен ефект върху вашата кариера.

Трябва да знаете до къде се простират границите и да внимавате да не ги пресечете, защото няма връщане назад.

В TalentSmart сме тествали повече от един милион души и установяваме, че в по-горните нива на висока производителност е пълно с хора, които имат силно развита емоционална интелигентност(това се отнася за 90% от най-добре представящите се хора, ако трябва да бъдем по-точни).

Емоционалната интелигентност е „ нещо“, което всеки от нас има, но не може да докосне и види. Тя засяга нашето поведение, социални умения и личните ни решения, от които зависи постигането на позитивни резултати. 

Емоционално интелигентни хора могат да разчетат останалите като отворени книги, а това им помага да разберат какво могат да разкрият за себе си в офиса и какво не.

Те са наясно, че не трябва да споделят информация за следните 8 неща, тъй като това може да поведе кариерата им в грешната посока. Не споделяйте:

1. Вашите политически убеждения

Политическите пристрастия на човек са твърде тясно свързани с неговата самоличност, за да бъдат обсъждани по време на работа, без да има риск от евентуални негативни реакции и последствия.

Политическите спорове и разминаването между вашите убеждения и тези на останалите, могат да променят мнението на хората от офиса за вас. Отричането на чужда ценностна система и начин на мислене, е сред най-обидните неща, които може да направите. 

Разбира се, различните хора се отнасят към политиката по специфичен начин, но отстоявайки вашите ценности и пристрастия, вие може да отблъснете някои от вашите колеги. 

Дори един категоричен и безапелационен коментар по гореща световна тема, може да доведе до конфликт.

Хората изграждат своя  живот и свят около определени идеали и убеждения, чието критикуване може да бъде рисковано и опасно. Бъдете готови да слушате, без да отговаряте негативно на чуждите идеи. Един пренебрежителен поглед от ваша страна е достатъчен, за да се разрази огромен спор.   

Политическите възгледи са толкова силно вкоренени в човешката идентичност, че ако решите да ги оспорите, по-вероятно е да си навлечете неприязън и проблеми, отколкото да промените чуждото мнение.

2. Че намирате някой за некомпетентен

На всяко работно място, винаги има и ще има неподготвени хора и много е вероятно всеки в офиса да знае кои точно са те.  

Ако нямате нужните правомощия, за да им помогнете или пък да ги уволните, тогова няма какво да спечелите от разпространяването на мълвата за тяхната некадърност.

Ако решите да дискутирате чуждата некомпетентност, ще изглежда, че сте несигурни в собствените си способности и, че просто се опитвате да изглеждате по-добре на фона на чуждите неуспехи.

Вашата безчувственост или липса на съпричастност ще продължи да ви преследва в бъдеще, под формата на негативни коментари от страна на вашите колеги. 

3. Колко пари изкарвате

Родителите ви може да са доволни да чуват, че финансовото ви състояние е добро, но на работното място, това може да създаде най-различни проблеми.

Постигането на напълно справедливо разпределение на заплащането и облагите на работа е почти невъзможно, а разкриването на вашите доходи дава на колегите ви директна мярка за сравнение

В момента, в който всеки разбере колко изкарвате, всичко, което правите по време на работа ще бъде съпоставяно с вашите доходи.

Може да ви се иска, от любопитство, да обмените информация за финансовите си активи с приятел, но в мига, в който го направите, никога повече няма да гледате един на друг по същия начин.

4. Че мразите работата си

Последното нещо, което човек иска да чуе по време на работа е как някой друг не може да я понася. Ако постоянно се оплаквате от вашата работа, ще получите етикета на негативния колега, който не е отборен играч. Това от своя страна влияе негативно на морала и мотивацията на екипа.

Шефовете бързо улавят песимистите, които влияят зле на останалите служители и знаят, че на пазара на труда има ентусиазирани кандидати, които чакат своя шанс. 

5. Какво правите в спалнята

Информация за вашия сексуален живот няма никакво място на работа. Подобни дискусии, в редки случаи могат да доведат до кикот, но повечето хора се чувстват неудобно и неприятно при споменаването на пикантни детайли, а за някои може дори да бъдат обидни. Преминаването на тази граница ще се отрази негативно на вашата репутация.

6. Какво мислите, че някой друг прави в спалнята

Няма по-сигурен начин да накарате някой да се чувства засрамен, от това да му споделите, какво мислите за неговия любовен живот. Всички коментари, започвайки от спекулации за  сексуалната ориентация на колега до изречения от рода на „Ох, колко ми се иска да бъда младоженец отново“, създават постоянно негативно мнение за вас в главите на всички, които чуят вашите думи.  Мислите ви са само ваши, запазете ги за себе си.

7. Колко диви и авантюристични сте били преди време

Вашето минало може да разкаже много за вас.

Това, че сте направил нещо странно и глупаво преди години, не означава, че хората ще си помислят, че от тогава сте се променил и, че вече взимате безупречни решения.

Типът поведение, което може да бъде определено като „поредния ден в университетското братство“(пиене на алкохол през целия ден, дребни кражби, шофиране в нетрезво състояние), показва на останалите, че имате нямате много добра преценка и, че не знаете къде да теглите чертата.  

Много президенти са печелили избори, въпреки провинения от тяхното минало,  но ако не разполагате с PR екип, който да предпазва и коригира вашия имидж, най-добре е да запазите историите от миналото за себе си. 

8. Че търсите друга работа

Когато бях дете, казах на треньора по бейзбол, че напускам след две седмици. През следващите две седмици бях твърдо залепен за пейката с резервите. Още по-лошо бе след като в крайна сметка реших да остана. Вече бях известен като „хлапето, което дори не иска да бъде тук.“

Бях напълно съкрушен, но вината за това беше изцяло моя. Не трябваше да споделям своето решение, преди да бъда сигурен. Може да очаквате същия резултат, ако започнете да разправяте наляво и надясно в офиса, че си търсите работа.

След като се разчуе, че планирате да напуснете, вие се превръщат в загуба на време и усилия, за всеки, с който работите. Освен това, възможността да не успеете да намерите алтернатива е напълно реална, а това може да бъде пагубно за вашата кариера.

Най-добре е да изчакате, докато не намерите нещо сигурно, преди да кажете на когото и да е било. В противен случай, може да останете на пейката.

Травис Брадбъри, автор на бестселъра „Emotional Intelligence 2.0“ и съосновател на TalentSmart, за Likedin.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ